1

Onderwerp: droge biscuit bodem

Hoi hoi,
Ik maak de bodem altijd volgens het recept, voer de oven elke keer op en kijk elke keer of hij al gaar is, toch is mijn bodem elke keer erg droog, hebben jullie daar tips voor, de bodems van de bakker zijn altijd zo lekker zacht.
groetjes, Jolanda

Groetjes, Jolanda

2

Re: droge biscuit bodem

Ik gebruik funcakes mix of moskovische mix. Hiervan zijn de kapsels altijd heerlijk smeuïg en nooit droog :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

hoe lang bak je, op wat voor temperatuur, wat voor oven (electrisch, hete lucht etc)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik begin rond de 140 graden (hetelucht) en voer hem dan langzaam op tot 170/180 graden, ondertussen kijk ik een paar keer of hij al gaar is.
kan het helpen om er een klein bakje water er bij in te zetten??

Groetjes, Jolanda

bakje water erbij???  :/  heb ik echt nog nooit van gehoord.

maar, iig 180 graden hete lucht is voor biscuit echt te hoog. Probeer eens met te eindigen op 160 graden. Hij wordt als eerst minder droog, en hij reist gelijkmatiger, waardoor de randen beter omhoog komen en je minder een overtollige bolling hebt

Ik verwarm voor op 140 graden, zet de taart in de oven voor 15 min op 150 graden en dan 15 minuten op 160 graden.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Hoi hoi,

Het bakje water onder in de oven, dan blijft de lucht in de oven iets vochtig, misschien dat dat ook helpt tegen het uitdrogen.

Maar ik ga in ieder geval jullie tips uitproberen :Y  :Y
Bedankt!!

Groetjes, Jolanda

Groetjes, Jolanda

7

ja daar heb ik ook eens van gehoord van dat bakje water

Ik bak ook idd net zoals tirza

ik vind dat biscuitmix snel uitdroogt dus ik temper goed en zodra het kapsel is afgekoeld meteen inpakken

groetjes, Diana

8

Ik gebruik altijd een bak water in mijn oven voor broodbakken.
Dan rijst het beter als de lucht niet zo droog is. Mischien kan het inderdaad ook wel voor taarten. dan doe je een bakje met kokend water onder in je oven. het water verdampt dan tijdens het bakken werkt prima bij brood.

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

9

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties, het gaat steeds beter, ik heb nu ook een lekker recept gevonden via google, als je "kanaal 50 taart"
intoetst krijg je een bodem met vanille puddingpoeder erdoor :9  ook erg lekker!!

Groetjes, Jolanda

Groetjes, Jolanda

10

Met mix wordt de biscuit idd niet droog. Zelfgemaakte kan je tremperen met iets lekkers en dan is het ook niet droog meer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.