1

Onderwerp: Is het te doen?

Hoi Dames,
1 mei word mijn zoontje 1.
Ik was al van plan om een taart te maken maar dan gewoon met merengue botercreme en deco. Zoals mijn paastaart die ik hier had gepost. Nu wil ik eigenlijk toch de uitdaging aan gaan om een taart te maken met marsepein of fondant. Maar is het te doen? Heb filmpjes op youtube gekeken hoe te bekleden en hier lijkt het natuurlijk makkelijk, wat het dus waarschijnlijk niet is??? Heb een prachtige stapeltaart in mijn hoofd maar hier gaan we maar helemaal niet aan beginnen. Maargoed de vraag is dus raden jullie het aan of niet? Ik wil namelijk wel een mooie taart voor mijn kleine vent. Alvast bedankt voor je reactie!

2

Re: Is het te doen?

Tja, eens moet toch de eerste keer zijn, niet waar? Waarom maak je niet eerst een proeftaartje om te kijken hoe het gaat? En kies voor de echte verjaardagstaart niet een te moeilijk (en/of tijdrovend) ontwerp. Dan moet het lukken. En als je wat meer ervaring hebt, leg je de lat voor jezelf steeds een beetje bij beetje hoger. Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

ik vind het niet moeilijk.. je moet wel even weten hoe je het moet doen.

Groetjes Natasja!

4

gewoon proberen, zoals al gezegd begin met iets gemakkelijk! veel geluk ermee.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

anders kom je een keertje langs, doen we het samen  :thumb:

Groetjes Natasja!

6

Als het bekleden zou lukken  :P  dan wilde ik hem versieren met met een grote 1 uiteraard en sterren dus dat is het moeilijkste niet lijkt mij. Zit er meer mee in mijn maag dat ik de fondant er niet mooi omheen krijg. Hoeveel dagen van tevoren kan ik hem maken? Kan ik hem donderdag maken als hij zaterdag gegeten word? En hebben jullie tips?

7

mamavanDeanenJulian, wat een ontzettend lief aanbod. Maar is een beetje kortdag nu voor 1 mei. Hou me wel aanbevolen want ik wil het echt heeeeeeeeeeeel erg graag leren. Sinds ik op deze site verzeild ben geraakt heb ik er denk ik een nieuwe hobby bij  :P

nou hou het in gedachte  :thumb:

Groetjes Natasja!

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs