1

Onderwerp: Strik geprobeerd...

Woensdag m'n fondant vermengd met tylose en vol goede moed begon in vanmiddag aan m'n 1e strik.
Wat een ellende! De fondant was keihard geworden maar dat schijnt zo te horen, dus stuk eraf gebroken en gekneed. Toen ik daar mee begon viel het in kruimeltjes uit elkaar. Ik heb er een klein beetje water door gedaan en uiteindelijk na veel geploeter heb ik 1,5 uur later de lussen klaar.

Het lijkt me duidelijk dat ik iets niet goed gedaan heb.
Kan het zijn dat ik te veel tylose heb gebruikt of kan het ergens anders aan liggen? Graag jullie tips!!

Groetjes Son

Re: Strik geprobeerd...

Je kunt beter geen water door je fondant doen. Als je het zachter wilt maken kun je het beter een paar seconden in de magnetron doen. Niet te lang, want het wordt snel heet.

Re: Strik geprobeerd...

het is nu 2 dagen later, op zich moet het kunnen, kan idd ook dat je er te veel in hebt gedaan. Tylose heeft niet zo veel tijd nodig om in te werken, in tegenstelling tot tragantgom, wat de natuurlijke versie van tylose is, die heeft minimaal 24 uur nodig om goed in te trekken. tylose maar een kwartiertje. dus volgende keer kun je tylose erdoor kneden, even koffie drinken en je strik maken :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs