1

Onderwerp: de rand reist niet...

Hallo,

Ik heb een vraagje... Na diverse (mis) baksels weet ik niet meer wat te doen... :s

Telkens als ik iets bak blijft de rand een stuk lager. De rest is allemaal prima. Komt dus wel omhoog!

Ik bak met een combimagnetron altijd op de aangegeven temperatuur en baktijd... HELP!

Wie heeft er tips? ideeen?

Re: de rand reist niet...

heb je dan in je combi een hete lucht functie?
waarschijnlijk zet je je temperatuur dan te hoog. hete lucht moet altijd 10 a 20 graden lager dan aangegeven.

ik heb zelf ook combi-hete lucht en kom voor biscuit nooit hoger dan 160 graden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door VeGe (23-04-2010 13:55)

Hoi,

Bedankt voor je reactie. :)

Ik heb nu zo'n blanda taartje gemaakt... ook een groot fiasco en maar op 140 graden.... snap er echt niks meer van!

En  ja, ik heb gewoon hete lucht...

4

Ik bak een blanda 20 cm hetelucht 150 gr. en 45 min. Lukt altijd  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Boska schreef:

Ik bak een blanda 20 cm hetelucht 150 gr. en 45 min. Lukt altijd  ;)

Doen jullie de oven wel voorverwarmen? Heb ik nl. niet gedaan... kan het daar misschien aan liggen?

Groetjes, Vera

6

Natuurlijk voorverwarmen!!!!

Volgens mij maakt het niet uit, of je voorverwarmt of niet... ik heb het allebei gedaan, en ik zie geen verschil in mn biscuit.

Misschien een beetje bloem op de bodem van je bakblik doen, en de oven niet tussentijds openen. (in de 30-35 minuten)

Bij mij lijkt het ook altijd of het midden meer ophoog komt dan de zijkanten, maar zodra het bescuit "klaar" is is alles even hoog.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

8

:) Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er nog eens eentje proberen!

Groetjes, Vera