1

Onderwerp: Tappit uitstekers

Begin er stilaan de moed bij te verliezen. Ik heb oa deze uitstekers
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1171 en ik krijg die daar met de beste wil vd wereld niet supermooi uit. En toch is het mogelijk want ik heb hier al hele mooie voorbeelden gezien.
Ik doe wat tylose door mijn suikerpasta, rol dun uit en de letters zitten dan mooi in de vorm maar dan begint het hé: ik krijg ze er meestal absoluut niet uit. Er is wel altijd een of andere krul die blijft vast steken.
Hebben jullie nog goudeden tips? Alvast bedankt!

2

Re: Tappit uitstekers

Huishoudfolie! Over je fondant leggen en dan de tappit er op, mislukt nooit bij mij.

Groetjes Melanie

3

een berg poedersuiker ernaast zetten, en eerst je tappits in de berg duwen. Zorg ervoor dat je fondant heel dus uitgerold is.

4

Ik gebruik nooit poedersuiker of huishoudfolie maar heb wel veel geduld..

De fondant heel dun uitrollen (als je denkt dat ie dun genoeg is dan nog iets dunner! ) Deze even al een beetje laten uitharden..
Dan de tappit er in duwen.. de rafeltjes er met een vinger af wrijven en dan gewoon even 5 minuten laten liggen.. Zodat ze iets kunnen drogen/uitharden.

Daarna met een naaldje eruit halen of er uit slaan...

Groetjes Joyce

ps: gebruik de zoekfunctie maar eens, er zijn al heel veel topics over met super veel tips!  :Y  suces!!

5

Volgens mij heeft Kwebbeltje dit eens goed voorgedaan.
Ik sla ze er ook uit, gaat prima. Bij  marsepein gebruik ik huishoudfolie en moet ik iets bijsnijden, maar gaat ook goed.
Oefening baart kunst en inderdaad heeeeeeeeeeeel dun uitrollen, maar met witte fondant/suikerpasta vind ik dit niet altijd mooi omdat ze dan gaan doorschijnen

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

6

voor de funky alleen ook weer niet te dun uitrollen, want dan zie je de krul niet... en idd iets aan laten drogen en je tappit eerst door poedersuiker of maizena halen.

Groetjes, Dorothea.

bekleden??

[move]----> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Bedankt voor de reacties. Denk met wat meer geduld en ze even te laten uitharden het toch wel zou moeten lukken. Met een kleiner formaat van letters lukt het me dus wel maar met al die krullen, da's gewoon een ramp.
Ik vind dat er eigenlijk weinig keuze is in alfabet uitstekers. 'k Heb zo'n rond doosje met uitstekers en wat tappits. Iemand nog tips waar nog leuke letters en cijfers te vinden zijn?
Er zijn nu ook tappits waar je de letters kunt uit duwen. Heeft iemand hier ervaring mee?

9

bij patshopgirl hebben ze ook leuke alfabet-uitstekers (zie bv mijn Dora en Heineken taarten)
Dan zijn er ook nog de clickstix en de JEM-letters...

Groetjes, Dorothea.

10

Ik smeer met een kwastje wat crisco op de randjes en dan komt de marsepein er goed uit.