1

Onderwerp: Burgundy voor een donkerroze kleur??

Voor een geboortetaartje wil ik marsepein donkerroze kleuren. Ik vind de electric kleuren super, maar die zijn veel te fel. Het moet donkerder roze worden.
Mij lijkt "burgundy" wel mooi, maar ik vind het lastig kiezen vanaf een computerscherm. Wordt burgundy donkerroze of is het meer donkerrood??

2

Re: Burgundy voor een donkerroze kleur??

Ik heb burgundy gebruikt om oudroze te maken en ook een keer voor bordeaux. Aan de hand van met welke kleur je het mengt, kan je er dus verschillende kanten mee op :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

bij mij werd het paars rood de burgundy kleur... ik kreeg er niet echt wat moois van... Later vermengt met red red en toen een mooie rode kleur!

groetjes,
Marije

4

Ik vind de burgundi weer meer paars achtig dan roze. Wel een hele mooi kleur, maar ik zou hem net niet meer in het roze zetten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Dank jullie wel voor de reacties. Maar nu de onvermijdelijke vraag: als burgundy het niet helemaal is, wat zou ik dan het beste kunnen nemen voor een donkerroze kleur?

6

kun je de electic pink niet mengen met de gewone roze van wilton?? gokje hoor, ik heb het nog niet geprobeerd!!

groetjes,
Marije

[move]---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik vind persoonlijk claret een hele mooie donkere roze kleur :)

Groetjes, Aaf

9

Of gewoon heel weinig red red van Wilton gebruiken? Christmas Red kan ook. Als je wilt nog een beetje wit erdoor. Werkt bij mij wel aardig.  :Y
Suc6!