1

Onderwerp: wat voor ondergrond marsepein?

hallo dames, volgende week is het zover.... mijn eerste taart voor mijn dochter, zij word 1 jaar.

mijn moeder had een marsepeinen taart voor haar bruiloft gemaakt. gelukkig hadden we daarvoor een test taart gemaakt met marsepein.... maar de marsepein bleef overal aan plakken.

hoe kan je het beste marsepein uitrollen, en waarop?
ik moet mijn marsepein bij de bakker kopen (mijn moeder is op huwelijkreis en kan nog niet naar huis door de aswolk) anders had zij het bij de sligro gehaald. maar dat gaat niet, dus nu moet ik het bij de bakker halen en daar is het duur, dus wil graag dat het slaagd! alvast bedankt!!!!

Groetjes Christa!

2

Re: wat voor ondergrond marsepein?

Op een (transparant) zeiltje en met een pvc-buis.
Anderen doen het op poedersuiker ondergrond en met deegroller, maar dat vind ik zo'n zooitje worden.
Waarom bestel je trouwens niet gewoon bij de webshop? Zijn altijd snel met leveren.

3

Ik bestel ook altijd marsepein van een webshop, goede kwaliteit en een stuk minder duur dan bij de bakker.
Uitrollen doe ik gewoon op het aanrecht met poedersuiker eronder. Ik rol met een non-stick roller, maar een pvc buis doet het ook goed. Als je het met een houten roller doet plakt hij er en kom je er bijna niet onderuit om ook op de bovenkant poedersuiker te doen. Dat is dan weer jammer, want dan krijg je vlekken. Mijn advies is dus: goede roller of pvc buis en alleen aan de onderkant poedersuiker...

Succes en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Je kunt ook je werkblad licht insprayen met baksprayy (ik gebruik die ban Baukje) Niet te veel anders heb je van die vette zooi om je taart heen zitten!

Ook kun je je werkblad bestrooien met maizena ipv poedersuiker, dit plakt minder.

Dee derde (ook een mooie) optie is een stuk zeil. hiermee kun je dan gelijk je marsepein op de taart leggen. Omkiepen en klaar.

Liefs Ellie

[move]---> bekleden

Rubrieksomschrijving:

Bekleden

Voor alle vragen en antwoorden over fondant, marsepein, kleuren, uitrollen...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Uitrollen op een siliconen bakmat werkt ook prima!

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje