1

Onderwerp: Hulp nodig Hemelse modder

Hoi hoi
Ben een beginner en ik wil graag voor iemand een chocoladetaart maken. Ik heb chocoladebiscuitmix gebruikt en het staat nu in de oven. Het lijkt me lekker om als vulling hemelse modder te maken. Nu staat er bij het recept dat die modder 3 uur moet opstijven. Moet dat voordat je de taart op gaat maken? Of smeer je het op de taart en moet het dan opstijven? Misschien rare vraag, maar ik weet het niet.

Verder wil ik er kersenvlaaivulling in doen. Dan smeer ik eerst het kapsel af met botercreme. Doe ik het dan goed? Heeft er iemand tips voor mij?

Bedankt.
Patrice

2

Re: Hulp nodig Hemelse modder

Hoihoi,

De chocolademousse moet eerst opstijven, dan pas in de taart doen.

En, eerst de taart vullen, en dan pas afsmeren. En vergeet ook niet om een dijkje met botercreme te maken rondom, voordat je de vullingen uitsmeert.

Dan moet het helemaal goed komen  :thumb:

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

3

Bedankt voor je snelle reactie!
Het staat inmiddels in de koelkast.
Wat bedoel je met 'eerst vullen, dan afsmeren'? Dat kan toch niet in de andere volgorde, of begrijp ik je niet?

Ik wil ook voor de eerste keer proberen de taart af te gieten met ganache. (Hoe spreek je dat in hemelsnaam uit???)

Gr Patrice

Is het idee met de kersenvlaaivulling ook te eten denk je?

4

Hemelse modder met kersenvlaaivulling lijkt me een lekkere combinatie hoor! Ik denk dat jij bedoelt dat je eerst een dun laagje botercreme op je biscuit moet smeren voordat je de kersenvlaaivulling erop doet..? Klopt dit? Dat hoeft namelijk niet hoor. Het is inderdaad wel handig om een dijkje van botercreme te spuiten bij de beide vullingen, zoals Passie ook al zegt.

Ganache spreek je trouwens uit als: Kanasj. ;)

Succes met de taart!

Groetjes, Daphne

5

patricedeu schreef:

Verder wil ik er kersenvlaaivulling in doen. Dan smeer ik eerst het kapsel af met botercreme. Doe ik het dan goed?

Ik dacht dat je eerst het gehele kapsel wilde afsmeren.... :o

Trouwens de combinatie lijkt mij heerlijk! :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

6

Ik wil even laten weten dat de taart super gelukt was!
De combi hemelse modder en kersen was heerlijk.
Alleen heb ik wel gemerkt dat er veel mensen niet zo van chocolade houden. Er waren nogal wat stukken over. Jammer.....maar eigenlijk ook niet, want we hadden nog een paar avonden een lekker stukkie gebak bij de koffie. Heel fout, maar ja.....
Bedankt voor de reacties, ik was er erg mee geholpen.
Gr Patrice