1

Onderwerp: SPOED vraagje over vulling met verse aardbeien

Mijn zoontje viert aanstaande zaterdag zn 7e verjaardag. Ik ben van plan een Devils Food chocolade taart voor hem te bakken maar wil hier graag een vulling voor maken van verse aardbeien. Heb wel een recept voor een vulling met verse frambozen van Nigella maar weet niet of dit ook werkt voor aardbeien.. in dit recept wordt er gebruik gemaakt van slagroom en krijg je een marmereffect met stukken framboos erdoor.

Mn zoontje lust geen slagroom en zeker geen marsepein dus ik gebruik voor de bovenkant de kant en klare frost van Duncan Hines.. ook cake is kant en klare spul van Duncan Hines. Aardbeien zijn wel zijn ding dus ik dacht dat in combinatie met slagroom zal hij t lusten.. alle tips zijn dus welkom..

2

Re: SPOED vraagje over vulling met verse aardbeien

misschien kun je ook in combi met aardbei een monchou achtige vulling maken. (cheesecake) en daar dan de aardbeien door heen.
ik zou de aardbeien dan eerst heel even laten liggen in aardbeiensiroop (of citroen) en dan er door heen roeren. dan krijg je die lekkere combi.

succes

Enthousiaste groet, Maxime

3

Ik heb een paar weken mijn eerste taart gemaakt, ook met verse aardbeien. Ik had 1 laag citroenkwark van Mona en 1 laag aardbeienkwark van Mona. Bovenop de citroenlaag had ik de aardbeien gelegd.
Dit is hartstikke goed gegaan, iedereen vond het lekker en de taart was binnen 5 minuten weer verdwenen :)

4

Zwitserse room met verse aardbeien ertussen. Aardbeien een avond (een paar uur is ook voldoende) van te voren in kleine stukjes snijden en er een zakje vanillesuiker er over doen en laten marineren.  Vandaag zo'n taart verkocht en een stukje van gehad (ik eet mijn taarten eigenlijk niet zovaak) oeieoeieoeioei wat is dat lekker!!! Voor volgende week moet ik weer zo eentje maken.  :D

vrolijke groetjes

life is uncertain, eat dessert first!