1

Onderwerp: Goudkleurige kronkels

Hallo,

Ik mag voor het vriendinnetje van mijn zusje een verlovingstaart maken. En nu stuurde ze mij deze foto als voorbeeld. Wie kan mij vertellen waarmee ik de lila kleurige versieringen op de taart kan maken? Er moet wel rekening mee gehouden worden dat zij die dan wel in het goud wil. Dus ik moet het wel goud kunnen kleuren. Kan ik het beste met icing werken en het er rechtstreeks op spuiten? (waarmee kleuren dan?) Of moet ik die kronkels van fondant maken en het erop plakken of is er nog een ander alternatief?

Jullie zouden me enorm helpen, omdat ik anders het wiel opnieuw moet uitvinden. Hier komt de foto in ieder geval:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PVM7QL3D.jpg

Bedankt voor het meedenken!

2

Re: Goudkleurige kronkels

Als ik de foto zo bekijk, is dat gedaan met icing. Dat kleur je voor je het op de taart spuit (met spuitzak of voorgekleurde kant-en-klare uit een tube). Weet niet of dat in goud te krijgen is/of daar goudkleurige kleurstof voor is.

Wat je ook kunt doen is met een sugarcraftgun of kleipistool sliertjes maken en die op de taart maken en dat goud dusten. Eerst dusten, dan op de taart lijkt mij, want als je een dergelijk patroon nog moet kleuren als het al op de taart zit, hou je dat denk ik niet schoon...

Maar misschien hebben anderen nog wat meer tips :)

3

Rozemarijke schreef:

Als ik de foto zo bekijk, is dat gedaan met icing. Dat kleur je voor je het op de taart spuit (met spuitzak of voorgekleurde kant-en-klare uit een tube). Weet niet of dat in goud te krijgen is/of daar goudkleurige kleurstof voor is.

Wat je ook kunt doen is met een sugarcraftgun of kleipistool sliertjes maken en die op de taart maken en dat goud dusten. Eerst dusten, dan op de taart lijkt mij, want als je een dergelijk patroon nog moet kleuren als het al op de taart zit, hou je dat denk ik niet schoon...

Maar misschien hebben anderen nog wat meer tips :)

Je laatste idee spreekt mij meer aan. Ik denk dat ik zo veel netter kan werken...  Thanks!

Hebben andere mensen nog tips?

4

maak de sliertjes van gele fondant dat kleurt denk ik sneller goud dan witte

5

iets goud dusten als het al op een witte taart geplakt zit?? mag je wel een enorm vaste hand en een klein penseeltje hebben....
maar als je het al gedust hebt voor het vastplakken geeft het ook af; dus ik ben benieuwd naar reacties van ervaren baksters!

Groetjes, Dorothea.

6

ik denk dat je icing ook wel goudglitterig kan maken eigenlijk, als t geel kan....

7

Dot schreef:

iets goud dusten als het al op een witte taart geplakt zit?? mag je wel een enorm vaste hand en een klein penseeltje hebben....
maar als je het al gedust hebt voor het vastplakken geeft het ook af; dus ik ben benieuwd naar reacties van ervaren baksters!

Ik hoop dat die reacties zullen komen, want ja... tis wat! Ik ben wel nieuwsgierig wat nu de beste optie is.

8

etmc schreef:

ik denk dat je icing ook wel goudglitterig kan maken eigenlijk, als t geel kan....

Hoe?
Wie o wie weet hoe?

9

met goudkleurige kleurstof? dat moet wel bestaan...