1

Onderwerp: effe snel!!!... Hoelang moet hij afkoelen????

Ik heb een biscuit gebakken. Om kwart over 10 pas uit de oven. Rond 24, 7 cm hoog. Hij is nu natuurlijk nog lekker warm.
Maar ik wil naar bed :(
En nu?
In een plastic zak stoppen?
Zo laten liggen tot morgen?
Ik ga hem morgenavond vullen en bekleden en hij wordt vrijdag aangesneden. Ik wilde hem eigenlijk invriezen, maar kan dat als hij nog warm is?

Wie weet het?????

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

2

Re: effe snel!!!... Hoelang moet hij afkoelen????

ik doe hem in de kast weg zetten als je hem morgen bekleed hoef hij toch niet in te vriezen lijkt mij gewoon rustig af laten koelen ik weet wel wat nog warm is moet je niet in de koeling of vriezer doen zo heb ik het geleerd

3

elisabeth schreef:

ik doe hem in de kast weg zetten als je hem morgen bekleed hoef hij toch niet in te vriezen lijkt mij gewoon rustig af laten koelen ik weet wel wat nog warm is moet je niet in de koeling of vriezer doen zo heb ik het geleerd

Maar wel inpakken??
In een plastic zak?

Groetjes Gerien

4

niet zo lang hij niet is afgekoeld als je bakpapier hebt doe je dat ermaar om heen of in een kartonne taart doos in de plastic alleen als hij is afgekoeld taart doos is prima

5

elisabeth schreef:

...... als je hem morgen bekleed hoef hij toch niet in te vriezen lijkt mij gewoon rustig af laten koelen ..........

Ik wilde hem invriezen, omdat ik hier meer dan eens heb gelezen dat hij dan beter te snijden is.
Maar goed ik heb hem nu in een plastic zak gedaan. Nog niet helemaal koud, maar ja..... Morgen loopt de wekker ook weer op tijd af.

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

6

elisabeth schreef:

niet zo lang hij niet is afgekoeld als je bakpapier hebt doe je dat ermaar om heen of in een kartonne taart doos in de plastic alleen als hij is afgekoeld taart doos is prima

Haha, we reageerden tegelijk!
Ik kan hem dus beter in bakpapier doen??
Ik heb namelijk geen taartdoos :/

Groetjes Gerien

7

ja plastic zweet wordt hij nat

8

weltrusten

9

elisabeth schreef:

ja plastic zweet wordt hij nat

Hij zit inmiddels in bakpapier

Groetjes Gerien

10

elisabeth schreef:

weltrusten

Van 't zelfde!!

Groetjes Gerien