1 Laatst bewerkt door yanrag (21-04-2010 20:42)

Onderwerp: hoeveel beslag moet er in een bolvorm

Ik heb vandaag een bolvorm gekocht van 12 cm doorsnede. Wat kan ik daar het beste in beslag in doen.? Zelfrijzend bakmeel... of moscova meel? En hoeveel moet er dan in?
Sorry voor mijn vragen maar dit is de eerste keer dat ik dat wil gaan proberen morgen.
Dus vandaar....... Hopelijk kan iemand mij helpen. Wel heb ik een tabel gevonden hier op de site maar volgens mij is dat gemaakt naar de meel die de webshop verkoopt?

Iedereen alvast bedankt voor jullie antwoord.! :thumb:

2

Re: hoeveel beslag moet er in een bolvorm

De tabellen zijn voor biscuitmix. Je kunt een bolvorm vullen met welk beslag je wilt. Cake, biscuit, chocoladecake, amandelcake. Echt alles. Het hant er een beetje van af wat je wilt maken. Als je gewoon een lekkere cake wilt, dan koop je een pak cakemix, of je zoekt een recept op (links in het menu staan heerlijke recepten). Als je een taart wilt vullen dan is biscuit weer handiger (moskovische cake kan ook wel). Hoeveel hangt er ook vanaf wat je wilt, maar je kunt voor het gemak de hoeveelheid aanhouden die voor een springvorm van 25cm geldt. De meeste cake recepten houden een springvorm maat aan.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me