1

Onderwerp: Strikvraag....help!!

Nouja...help...misschien een beetje te dramatisch. Maar goed, misschien trek ik dan een beetje de aandacht he ;).

Wat ik dus moet weten is of ik mijn taart met lussenstrik in de koeling kan zetten? Koelkast staat altijd op zijn laagste stand, speciaal voor de taartjes. De lussen heb ik 2 weken geleden met tylose en fondant gemaakt en de strik staat al sinds zondag in zijn geheel.
Kan ik deze al op de taart zetten en ingepakt in de koelkast doen? Of beter van niet??

Heb al gezocht, maar vind verschillende antwoorden...kan er dus niet zoveel mee. Hoop dat jullie het verlossende woord kunnen geven!
Alvast bedankt.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

Re: Strikvraag....help!!

Hoi,

Ik bewaar de strik altijd apart, dus niet in de koelkast, maar in een goed afgesloten doos. Ik plak de strik er dan op de dag zelf op. De taart bewaar ik afhankelijk van een melkproducten-vulling wel in de koelkast. Deze strik is toch niet lekker om te eten en zonde toch om aan te snijden.........zo doe ik het altijd.

3

Ik heb mijn taartje met lussenstrik gewoon in de koelkast gehad.
Ik had hem alleen niet ingepakt, maar gewoon op een cake drum staan.

Liefs, Zanoni

ik zet de strik/schoen/bloem etc er pas kort van te voren op, maar zet het gewoon in de koelkast allemaal, er is nog nooit wat ingestort

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt voor jullie antwoorden.
De taart moest nog een hele nacht in de koelkast, dus heb de strikken er vanmorgen dan maar opgezet, net voordat ze opgehaald werden..
Ga het voor mezelf toch nog eens proberen, met strik en al in de koeling, kijken wat het doet :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014