1

Onderwerp: vraagje over snijden van puzzel

Gister heb ik voor het eerst gepuzzeld en daar zijn me wat dingen bij opgevallen waar ik een vraag over heb!

1. waarmee kun je het beste figuurtjes uitsnijden?
    Ik merkte dat de lijntjes niet echt strak werden, had fondant met
    marshmellowsmaak en dat werd een beetje stroperig?

2. Moet er tylose in de puzzelfiguurtjes voordat je gaat snijden?
    Ik heb nu nl 4 vogeltjes gemaakt maar geen tylose erin.

Ik ben er ook achter dat de marsepijn niks voor mij is, beetje brokkelige lijntjes na het uitsnijden van figuren en ik vind het niet prettig ruiken en smaken. Nu heb ik hier 4 pakjes liggen waar ik niks meer mee doe.

2

Re: vraagje over snijden van puzzel

1. Ik gebruik de cutting wheels van PME. Je kan echter ook scherp mesje gebruiken. (Misschien als je de fondant ietsiepietsie laat drogen voor je het gaat snijden, dat hij dan minder stroperig wordt)

2. Nee hoor er hoeft geen tylose in.

De marsepein die je over hebt kan je misschien aanbieden onder de rubriek tweede kans. Kan je iemand anders er blij mee maken :)

Succes!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3 Laatst bewerkt door RedRose18 (20-04-2010 11:41)

brokkelige lijntjes bij marsepein? wat voor marsepein heb je dan gebruikt?

ik snij mijn puzzelplaatjes uit met een snij tooltje van de webshop
wil prima, soms beetje rafelig bij moeilijk hoekjes en bochtjes, maar wanneer je daar even overheen wrijft met je vinger, is het zo weer weg.
en fondant dat stroperig wordt? met marshmellowsmaak? MMF zelfgemaakt toevallig? want dan zou het kunnen zijn dat je er niet genoeg suiker in hebt gedaan. zo niet, misschien te warm geworden door je handen? dan wil het wel eens te soepel worden.
en ik gebruik nooit tylose in puzzelplaatjes...

@sabine, die pme cutting wheels zien er heel handig uit, misschien ook maar eens bestellen :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

[MOVE]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik gebruik ook de cutting wheels en een mesje om uit te snijden. Rafeltjes haal je met je vinger weg of met een klein baltooltje. Geen tylose erin hoor, dat komt niet ten goede van de smaak.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6 Laatst bewerkt door Esther68 (21-04-2010 12:23)

Heb je een bot mes gebruikt? Ik gebruik ook een cutting wheel en heb nooit geen rafelende randjes. Bij het puzzelen dan. Soms wel bij bepaalde uitstekers.
Wel grappig......ik vind juist fondant niet lekker ruiken en smaken :)