1 Laatst bewerkt door dianaatstyle (20-04-2010 13:17)

Onderwerp: 3 vraagjes,wie beantwoord ze?

heb wat vraagjes zoek me een breuk maar kan het niet terug vinden

1 als ik slagroom wil kleuren,doe ik dan de kleurstof voor of na het kloppen er in? en hoe zit dat met kopfix kleuren voor of na toevoeging klopfix?

2als je een slagroomtaart maak en je wil er in het midden marsepein of foldant opleggen gaat dit smelten?
aangenomen dat je afsmeert met slagroom
of kun je dan beter de bovenkant afsmeren met botercreme 1;1 met smaakje?

als je een ouwel of frostyprint gebruikt,en dan slagroom erom heen, gaat dat niet smelten?
en smeer je de bovenkant dan ook gewoon af met slagroom of met botercreme?

2

Re: 3 vraagjes,wie beantwoord ze?

als ik gekleurde slagroom wil hebben dan doe ik de slagroom in de kom, zet de mixer aan en dan de suiker toevoegen dan de klopfix en dan de kleurstof, maar gewoon achter elkaar.

Ik zou het midden van een slagroomtaart, slagroomvrij houden en afsmeren met een dunlaagje botercreme en daarop de fondant/marsepein leggen.

Van ouwel/frostyprint weet ik niks af, sorry

Liefs, Zanoni

3

lees ff mee he  :)

welke kleurstof gebruik je dan voor de slagroom

groetjes anke

4

dezelfde als waarmee ik de fondant kleur. Uit de hebshop

Liefs, Zanoni

niemand meer?

6

met slagroom gaat alles smelten. Dus idd of botercreme gebruiken of echt op het allerlaatst de slagroom erop spuiten. Niet afsmeren met slagroom.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik heb al een paar keer een slagroom taart gemaakt voor een verjaardag voor vriendinnetjes van mijn dochter. Daar heb ik wel gewoon decoraties van marsepein op de slagroom gelegd en ging perfect. Was niet gesmolten ofzo.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

8

Slagroom doet marsepein/fondant en frosty en icing sheets smelten. Alleen ouwel kan met slagroom.

De kleurstof zou ik voor het opkloppen erin doen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Moonfairy schreef:

Ik heb al een paar keer een slagroom taart gemaakt voor een verjaardag voor vriendinnetjes van mijn dochter. Daar heb ik wel gewoon decoraties van marsepein op de slagroom gelegd en ging perfect. Was niet gesmolten ofzo.

ik ben het met je eens dat het gewoon kan mijn vriendin maakt marsepein/fondant taarte altijd met slagroom, het enige nadeel is dat het niet mooi strak word, maar smelte doet het nooit , zelfs zondag niet toen het toch redelijk warm was buiten

10

Dat zijn 6 vraagjes,hihi. :lol:

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

11

misty schreef:

Dat zijn 6 vraagjes,hihi. :lol:

hahahaha je hebt gelijk hahahaha