1

Onderwerp: lege mini-cupcakes onderin

Hallo allemaal,

Ik zit met mijn handen in het haar. Heb al vanalles geprobeert, maar ik blijf met het volgende probleem zitten.
Ik ben mini-cupcakes aan het bakken. Maar telkens als ik een portie uit de oven haal en de cupcakes uit het bakblik haal dan merk ik dat er onderin het papiertje geen cake-je maar lucht zit. De cc smaken wel, zijn gaar, en mooi van kleur.
Ik gebruik boerencakemeel, aangezien mijn kinderen (en ikzelf) dat het lekkerste vinden.
Wie kan mij vertellen wat er de oorzaak van kan zijn?
Ik hoop dat iemand de oplossing heeft want binnenkort moet ik voor een opdracht 150 versierde cupcakes afleveren.

Alvast bedankt.
Seline

2

Re: lege mini-cupcakes onderin

Hoe vul je de papiertjes? Het gebeurt vaak door het vullen met twee lepels, er blijft dan lucht onder het beslag en dat worden luchtbellen door de warmte van de oven (lucht zet uit als het warm is). Het beste gaat het vullen met een spuitzak (of snoepzak of poffertjesspuit), dan kun je namelijk in ronddraaiende bewegingen de hele bodem bedekken en heb je geen last van luchtbellen onderin.

Je kunt ook proberen om je beslag even kort na te spatelen om wat lucht eruit te krijgen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: lege mini-cupcakes onderin

Inderdaad vullen met een spuitzak en na het vullen een ferme tik met het blik het aanrecht. Daarmee zet het deeg zich als het ware.
Het zou ook kunnen dat je teveel lucht in het deeg mixt?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties