1

Onderwerp: spoedvraagje: bc wordt niet hard

ik heb een uurtje geleden bc gemaakt met een mix waar ik alleen water en boter bij hoefde te doen. Mijn mix wordt maar niet hard. iemand een idee hoe dit kan? en zou ik er mss poedersuiker bij kunnen doen om hem hard te laten worden?
Ik heb het nodig om een  dijkje te spuiten en om de taart mee af te smeren. kan nu niet verder....
graag jullie tips!

Groetjes Antoinette
"Of het gaat goed, of ik leer."

Re: spoedvraagje: bc wordt niet hard

hard?? botercreme wordt pas "hard" als het in de koelkast staat, maar dan kan je geen dijkje meer spuiten.
Wat voor mix heb je gebruikt?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

bc moet niet hard worden... dan kan je er niks meer mee

Groetjes Natasja!

4

tipsytaartje schreef:

hard?? botercreme wordt pas "hard" als het in de koelkast staat, maar dan kan je geen dijkje meer spuiten.
Wat voor mix heb je gebruikt?

Ik heb de mix van de taartwinkel (den bosch) gebruikt. Ik vind hem zo nat...was eigenlijk bang dat mijn dijkje dan niet stevig genoeg zou zijn :s
Maakte tot nog toe de bc zelf met boter en poedersuiker, maar dan was hij redelijk hard/stevig, als je begrijpt wat ik bedoel :think:

Groetjes Antoinette

Dat is dan 1 op 1 die is meestal steviger dan een mix.. maar daar kan je wel een dijkje mee spuiten.. voor afsmeren iets minder geschikt.

Groetjes Natasja!

6

problem solved....gewoon iets langer mixen :grr: heb te weinig geduld denk ik.....mss toch maar eens een andere mixer aanschaffen dan mijn handmixertje!!! :Y

Groetjes Antoinette

7

MamavanDean&Julian schreef:

Dat is dan 1 op 1 die is meestal steviger dan een mix.. maar daar kan je wel een dijkje mee spuiten.. voor afsmeren iets minder geschikt.

weet niet of ik je nu goed begrijp...Is de zelfgemaakte bc (1:1) niet geschikt om mee af te smeren? dit deed ik voorheen n.l. wel en dit beviel me beter dan de mix (om mee af te smeren dan).
Heb nu de mix gebruikt als dijkje en om mee af te smeren, maar vind het niet zo'n succes, ik zou hem eerder als vulling gaan gebruiken de volgende keer (vind hem n.l. wel heel erg lekker!). laat normaal gesproken de afgesmeerde taart even uitharden in de koelkast voor ik hem ga bekleden, maar de bc (mix) die ik nu heb gebruikt hardde niet uit. Ben nu bang dat morgen mijn fondant gesmolten is.... :(

Groetjes Antoinette

nee ik bedoelde de mix is niet echt geschikt.. heb het wel eens gedaan hoor, mijn marsepein is er nog nooit van gesmolten.

Groetjes Natasja!

9

MamavanDean&Julian schreef:

nee ik bedoelde de mix is niet echt geschikt.. heb het wel eens gedaan hoor, mijn marsepein is er nog nooit van gesmolten.

Nee, gelukkig is de fondant niet gesmolten, maar de taart is niet mooi strak geworden. Vlgd keer de mix als vulling en de bc 1:1 als dijkje en om af te smeren. :Y

Groetjes Antoinette

Dat is het inderdaad!

Groetjes Natasja!