Hallo,
Ik ben nieuw op deze site en ik ben helemaal fan geworden van Taarten maken door José van www.gebakvanjak.nl die de meest prachtige taarten maakt! Onlangs heeft ze voor mijn zoon een electrische gitaart gemaakt van ca. 75 cm lang, echt supermooi en echt! En nu ben ik dus helemaal fan, vandaar mijn nicknaam De Taartenfan. Ik ben Karin en ik ben net 40 jaar geworden en ik woon in Zwolle, echt een leeftijd om nu de kinderen iets ouder worden (Jason 7 jr en Jeremy 10 jr) een nieuw hobby te starten. Ik was altijd maar in dienst van de kids en ons bedrijf enz. en nu ga ik er ook wat voor mezelf bij doen. En ik heb dus besloten dat het deze hobby moet gaan worden.
Van mezelf ben ik heel crea, alleen door tijdgebrek doe ik er niets meer mee. Ik heb inmiddels in Apeldoorn bij de Suikertante een geweldig leuke basis fondant workshop gevolgd cupcakes opmaken en met boetseren erbij en dat was verrassend leuk! Ik stuur een paar foto's mee, ben heel trots op mijn eerste resultaten! He hoe doe ik dat fotos meezenden, ik zie wel tekst afbeeldingen boven die smilies staan, maar als ik daar op klik gebeurd er niets???
En morgen ga ik bij de Taartentantes in Zwolle ook een workshop volgen, stapeltaart maken. En dan komt er over een week ook nog een puzzelworkshop aan, kortom ik wil me alle technieken graag eigen maken en heel veel leren van anderen die het al heel lang doen.
Nu heb ik alleen een vraagje over fondant:
1. Om het steviger te maken moet je tylose eraan toevoegen, maar voeg je dan gewoon het poeder eraan toe, of moet er ook nog water bij (zoals je doet als je lijm wilt maken)?
2. En ik heb al diverse kleuren gemaakt met wilton icing colors en fondant. Ik neem dan altijd een houten prikker om de kleur aan te brengen op het fondant en ga dan kneden. Alleen ik krijg steeds mijn handen vies, ik loop op dit moment ook weer voor paal met groen-blauwe handen die ik echt niet schoon krijg. Ik probeer de kleur in de fondant te houden ,maar bij het kneden, komt het er door heen. Hoe kan ik dit voorkomen/heeft er iemand tips? Of moet ik handschoenen gebruiken (wegwerk) kan dat ook, per kleur bv.?
ik zou het heel fijn vinden als iemand me hiermee kan helpen, ik word er gek van. Verder kijk ik mijn ogen uit op jullie site!!!
Alvast dank voor jullie antwoorden (mits ik die ga krijgen natuurlijk) groetjes, Karin