1

Onderwerp: graag feedback!

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst gewerkt met fondant, het was zelfs de eerste keer dat ik een taart geen bekleden en decoreren  :)  Maar ik wil wel graag wat feedback :)

Ik had cake gemaakt en gevuld met botercreme en vervolgens bekleed met fondaant. Heb er ook een laagje jam tussen gedaan. Toch vond ik het geheel te zoet, hoe kan ik zoiets iets fruitiger maken? Meer jam gebruiken of totaal een andere vulling gebruiken? Iemand tips?

Voor q-day wil ik ook graag een taartje maken. Ik zit er over te denken om dan te gaan werken met bisquit, dit te vullen met zwitserse room en te bekleden met fondant. Zal dat `fris`genoeg van smaak zijn? Anders moet ik er misschien nog wat fruit bij doen?

Ik begin net, dus twijfel nog een beetje over de vullingen die ik een taart het beste kan doen, dus ik wil graag tips! Dus wie o wie?  :P

Groetjes
Margreet

I love pie!!

Re: graag feedback!

Hoi Margreeth

Links van het forum staat een kopje recepten daar staan allemaal vullingen, recepten en ook een lijst met lekkere combinaties.

En wat is te zoet?ieder zijn eigen smaak als jij dit te zoet vind moet je gaan voor een frisse vulling....

Taarten en cupcakes uit Venhuizen
www.bettinehaartaarten.nl

3

Mijn tip is om de zoekfunctie te gebruiken op deze site, krijg je heel veel advies te zien!
:thumb:

4

Biscuit is wat neutraler van smaak, als je er bijv. nix tussen zou doen is het zelfs een beetje flauw (mijn mening) en als je het beslag goed klopt, ook enorm luchtig en flexibel!  Daarom kan je biscuit ook uitbundig vullen  :) !
ikzelf gebruik liefst aangevette slagroom (zie recepten vullingen) met laagje jam en bijv. verse aardbeien of frambozen  : :9   je kunt ook chocomousse nemen (bij Jumbo in de vriezer) of allerlei andere mousses.
En die aangevette slagroom daar doe ik dan geen of héél weinig suiker bij...
Maar ja een beklede taart is natuurlijk zoet en machtig, lekker hoor   :Y
succes ermee, enne wel showen hè....

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

je vraagt naar vullingen, dus ga je even verplaatsen naar bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Hoi,

Ik had de eerste keer ook een laagje botercreme als vulling gedaan. Dat vond ik erg zoet en machtig. Dat doe ik dus niet meer. Ik had de laatste taart gevuld met 2 lagen aardbeienmousse. Die staat ook bij de recepten. Ik vond die superlekker!
Iets met fruit is vaak lekker fris. En botercreme gebruik ik nu alleen nog maar om af te smeren en dijkjes te spuiten.
Ook is marsepein een stuk minder zoet dan fondant (vind ik)

Succes met bakken!!!!

Groetjes Gerien

7

Heee bedankt allemaal!! Ik kan zeker wat met deze tips!! Ik zal ook nog een keer weer rondkijken op de site :) Ik ga weer lekker aan de slag!
Groetjes Margreet

I love pie!!

8

ook erg lekker is lemoncurd en lemoncurdroom (zie recepten).
of abrikozecompote en chocomousse.
de botercreme waar je mee afsmeert (1:1) is niet lekker om te vullen...
daar kun je beter een andere vulling of merenquebotercreme.
ik gebruik sowieso geen 1:1 bc.

succes

Enthousiaste groet, Maxime

9

Ik vind zelf de bavaroise mix echt een aanrader. Natuurlijk kan je ook gewoon met gelatine bavaroise maken, maar die van de shop is heel makkelijk. Met mandarijntjes erdoor wordt hij lekker fris en hij is niet zo zwaar en zoet...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Ik ga nu toch eerst van alles uitproberen  :P en proeven natuurlijk  :9 Ik ga het kapsel maken van bisquit ipv cake, dit is toch iets luchtiger. Dan gebruik ik als vulling zwitserse room en vier vruchtenjam en gebruik ik vanaf nu alleen bc voor het afsmeren  :)  ik ga de taart bekleden met mmf en ik ga proberen er wat leuke decoraties mee te maken, we shall see :D Ik heb er wel weer ontzettend zin in!

I love pie!!