1

Onderwerp: Een bloemetje hier en een vlindertje daar..........

Verjaardagskadootje voor morgen.
Onderste taart gevuld met 2x 1 laag slagroom en vruchten en de bovenste taart gevuld met 1 laag chocomousse 1 laag slagroom en weer 1 laag chocomousse.
Voor het eerst mijn impressiemat uitgeprobeerd maar ik vond het toch niet zo soepeltjes gaan als ik verwacht had. Niet overal is de print even mooi en diep. Iemand miss tips of tricks?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4838OWAD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBV6DBDY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBFRY6BK.jpg

Bedankt voor het kijken! Opbouwende kritiek altijd welkom.

2

Re: Een bloemetje hier en een vlindertje daar..........

Een beauty!
Ik vind die mat zelf ook lastig, met name het wegwerken van de plooien (ik strijk dat patroon er dan weer een beetje uit).
Maar ik krijg het patroon er wel goed in. Eerd=st de mat er op en aandrukken, en dan ga ik er nog met de roller overheen.

3

Wat een prachtige taart! Ik vind je strik echt geweldig :thumb:

Wat ik altijd doe met zo'n mat is eerst met mijn hand de mat in het fondant aandrukken. Daarna ga ik er met mijn roller over, niet rollen, maar schuiven van de één naar de andere kant. Meestal zit het er dan goed in :).
Hoop dat je er wat mee kan!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

oK bedankt Liene voor de tip
en voor jullie complimenten

5

Mooi stapeltje en je strik vind ik ook erg mooi :Y

6

hele mooie stapel :thumb:
en ook ik schuif goed stevig met mijn roller over de mat :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Hartstikke mooi gemaakt!!!!!!! :thumb:

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

8

Leuk! Wat een lieve kleurtjes ook.
Wat ik nog wel eens doe met die impressiemat is de mat op fondant/marsepein leggen, en dan met de smoother de mat "smootheren". (snap je het nog???)

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

Marieke76 schreef:

Wat ik nog wel eens doe met die impressiemat is de mat op fondant/marsepein leggen, en dan met de smoother de mat "smootheren". (snap je het nog???)

Ja ik snap wat je bedoelt. Maar is die van jou plat zeg maar uh ff uitleggen dus die van mij is opgerold en als je hem dan op het marsepein legt dan krult ie op dus moet ik op alle hoeken iets zwaars leggen maar dan is ie niet goed vlak de mat, snap jij mij nu nog? hahaha. Ik denk ook dat het daardoor komt dat het niet zo goed ging?????

10

kaatjekeutel schreef:
Marieke76 schreef:

Ja ik snap wat je bedoelt. Maar is die van jou plat zeg maar uh ff uitleggen dus die van mij is opgerold en als je hem dan op het marsepein legt dan krult ie op dus moet ik op alle hoeken iets zwaars leggen maar dan is ie niet goed vlak de mat, snap jij mij nu nog? hahaha. Ik denk ook dat het daardoor komt dat het niet zo goed ging?????

Ik denk dat ik het snap, ik heb ook zo'n plastic opgerolde mat...
Maar de print blijft toch zichtbaar als je die in de marsepein heb gedrukt? Ook als de hoeken weer opkrullen toch? Voordeel met de smoother is juist dat de marsepein niet meer meeschuift met je marsepein en je geen verschoven print krijgt, hahhaha!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

Wat een hele mooie Taart,ik zou graag de ontvanger willen zijn  ;)

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

12

Marieke76 schreef:
kaatjekeutel schreef:
Marieke76 schreef:

Ik denk dat ik het snap, ik heb ook zo'n plastic opgerolde mat...
Maar de print blijft toch zichtbaar als je die in de marsepein heb gedrukt? Ook als de hoeken weer opkrullen toch? Voordeel met de smoother is juist dat de marsepein niet meer meeschuift met je marsepein en je geen verschoven print krijgt, hahhaha!

ok nou dat is idd het probleem de verschoven print en niet overal even diep. dus volgende keer met de smoother proberen!
Snel ff verzinnen voor wie en wanneer ik weer een taartje moet maken hahaha.
Oh en we zijn net terug van het feestje en dan zo heerlijk van iedereen complimenten eerst hoe mooi die is en daarna hoe verschrikkelijk LEKKERRRRRRRR heerlijke hobby is dit toch  :lol:

13

Heel mooie taart, vind de strik super........... :thumb: