1

Onderwerp: Op welke manier blanda bol vullen?

Ik ben eens benieuwd hoe de meeste hier de blandabolletjes vullen?

Ala de teleac manier of de bollen ook gewoon in 2 lagen snijden en vullen?

Blijven ze bij de 2e manier ook gewoon mooi rond of wordt de bol dan wat ovaler?

2

Re: Op welke manier blanda bol vullen?

Voor mij geen teleac manier.
Ik vul een Blanda van 20 cm meestal met 3 lagen. Het is toch een vrij hoog biscuit, dus dat kan goed. Hij wordt daardoor natuurlijk wel wat hoger dan een gewone halve bol ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ik doe het ook op de doorsnijden en vullen manier. Maar die van 20cm is lastig omdat je de randen blijft zien door de marsepein heen. Van het weekend heb ik een blanda van 12 gevuld door hem iets uit te hollen zeg maar. De bovenkant sluit dan weer perfect aan waardoor hij mooi rond blijft. Dit ga ik volgende keer ook proberen met die van 20 cm.

4

Valy schreef:

Ik doe het ook op de doorsnijden en vullen manier. Maar die van 20cm is lastig omdat je de randen blijft zien door de marsepein heen. Van het weekend heb ik een blanda van 12 gevuld door hem iets uit te hollen zeg maar. De bovenkant sluit dan weer perfect aan waardoor hij mooi rond blijft. Dit ga ik volgende keer ook proberen met die van 20 cm.

Niet te dik vullen, heel goed afsmeren en de marsepein niet te dun uitrollen  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Ook hier heb ik wat aan  :thumb:

Heb net twee kleine bolletjes gemaakt, 12 cm, met de appelboor gaatjes gemaakt en de stukjes bewaard, beetje het biscuit ingedrukt en deze met botercreme gevuld, daarna de stukjes er weer in. Daarna afgesmeerd met dulche de leche en botercreme. Zometeen bekleden.
Vanmiddag proeven, dus ben benieuwd of er zo genoeg vulling in zit.

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

7

Ik heb nu voor het eerst de blanda bollen gemaakt, 6 stuks en ze zijn prima gelukt :) Niet gedacht dat het zo'n licht biscuit was heb nl nog nooit eerder taarten gebakken!

Heb er 5 in de vriezer gedaan en 1 ga ik straks bekleden en vullen om te oefenen, heb nu meteen 12 cupcakes in de oven staan die ik ook ga versieren! Moest nl. ook mijn nieuwe kennie uitproberen en hij gaat als een speer  :thumb:

8

Toevallig heb ik vandaag ook 1 blanda van 20 cm en 2 van 12 gebakken en bekleed. Ik was bang, na een paar negatieve reacties op het forum, dat het helemaal mis zou gaan. Zowel het bakken en/of vullen. Ze kwamen perfect uit de oven en het vullen ging ook goed. Wel 3x dun gevuld. De 20 cm dan. Ik had geen last van overstekende randen oid. De lieveheerstbeestjes waren perfect! Een grote en twee kleine. Nu kan ik de borstentaart gaan maken die mijn buurvrouw vroeg....