1

Onderwerp: Hoeveel?! Welke maten?

Ik ben al aardig aan het zoeken geweest, maar ik kan het gewoon niet vinden  :s

Weet iemand welke maten en hoeveel je nodig hebt om een (bruids)taart voor ongeveer 100 personen te maken?

En nu het over bruidstaarten gaat, gelijk nog een vraag... Ik zie regelmatig bruidstaarten met lint eromheen. Is dat eetbaar lint? En zo niet, plakt het dan niet vast?

Ik ben gevraagd een bruidstaart voor 100 personen te bakken, maar ik heb nog even geen idee  :lol:

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

2

Re: Hoeveel?! Welke maten?

Hier staan richtlijnen voor aantal stukjes, en op deze pagina vind je hoe je dat dan snijdt.

En als je met de zoekfunctie zoekt in Decoreren en Taartdecoratie algemeen met de zoekwoorden lint AND vast vind je verschillende topics met het antwoord :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (19-04-2010 11:56)

Jeetje, die schema's daar kan je volgens mij een universitaire studie van maken en op promoveren....

Gewoon als eerste bij de taart staan, dan heb je altijd een stuk!! :D

I never met a calorie I didn't like....

4

Ik heb ondertussen een ontwerp gemaakt  :Y
Het wordt 1 stapel van 5 hoog (35, 30, 25, 20 en 15 cm) en 3 losse taarten van 20 cm.
Meegenomen dat de bovenste taart van de stapel niet gesneden gaat worden (die is voor het bruidspaar toch?) is het qua maten op de tabellen voldoende.
Zouden jullie het wat ruimer nemen en nog een extra taart maken? Of zijn die schema's ruim genoeg?

Heeft er iemand btw een linkje naar een howto hoe ik een 5 hoog taart goed kan stutten?
Het lijkt me een mega bouwwerk en vraag me af of dat wel veilig te stapelen valt  :lol:

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website