1

Onderwerp: Verse orchideeen vraag

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van verse orchideeen op hun taart? Ik zou ook graag een how to van het bevestigen van verse bloemen op een taart willen bekijken. Ik heb al even gezocht op internet, maar kan alleen een soort van laag rozen tussen twee taartlagen in vinden. Ik zoek eerder een soort van waterval van bloemen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2

Re: Verse orchideeen vraag

Je moet heel erg uitkijken voor het gebruik van verse bloemen op eten. Sommige soorten zijn giftig, dan wel in bloem, dan wel in blad of steel. Er zijn eetbare bloemen die zijn wel geschikt.
Ook speelt de verwelkingssnelheid wel een rol, want je kunt geen water gebruiken.

Het beste zijn toch bloemen van flowerpaste, die zijn eindeloos houdbaar, als je het goed doet niet van echt te onderscheiden en niet giftig.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Heidimaris, dankje voor je advies, ik heb hier in Monster een kweker gevonden die (echte) eetbare orchideeen kweekt.
Weet iemand toevallig nog hoe ik het best de bloemen op de taart kan bevestigen?

4

Je krijgt er natuurlijk wel gaten van in de taart, maar je zou flowerpics kunnen gebruiken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Met de kerst heb ik eetbare orchideeën gebruikt op een soesjestoren daar kon ik ze natuurlijk een beetje tussen steken, maar aangezien een orchidee niet echt een grote steel heeft denk ik dat je ze misschien beter met een paar stipjes eetbare lijm/ icing kan plakken.

6

Robine schreef:

Weet iemand toevallig nog hoe ik het best de bloemen op de taart kan bevestigen?

Weet die kweker dat ook niet. Ze worden vast vaker gebruikt in combi met taarten.

Zelf zou ik ook denken aan die flower picks, maar als je er echt vel wil, dan hou je geen taart meer over ben ik bang.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.