1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 22:20)

Onderwerp: Test-Paarse Poezentaart

Zoonlief wilde vorig weekend een ingevroren stokbroodje "opknappen" in de oven. Dacht dat de oven al ingesteld stond (ik had ook net iets in de oven gehad), stelde enkel nog de minuten in en drukte op start.. Enig idee hoe een stokbroodje dat 5 min. in de magnetron op vol vermogen heeft gelegen eruit komt? Als 1 verkoold brok brood dus, en stìnken!!! Nu, een week later ruik je het nog steeds in de buurt van de oven.

Aangezien ik volgend weekend m'n kapsels alvast wil bakken voor 2 stapeltaarten eind deze maand wilde ik toch wel zeker weten dat die brandlucht niet in m'n baksels zou trekken; beetje lullig: mensen laten betalen voor een taart die naar verbrand houtskool smaakt. Vandaar dat ik vrijdagavond maar even een klein 12.5 cm kapseltje gebakken heb, die ik vanmiddag heb bekleed. Kon ik mooi alvast 't prinsessenpaars en m'n nieuwe lettertapits uitproberen.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/189491_102178709867939_1167470_n.jpg

De namen bovenop zijn de namen van onze poezen. Je moet toch wat. ;). En een close-upje van het poesje-uit-de-doos:

http://94.100.114.102/929950001-930000000/929997201-929997300/929997280_5_i0V4.jpeg

2

Re: Test-Paarse Poezentaart

leuk en erg schattig dat poesje zoo. mooi.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

3

leuk gedaan en zo ernorm hoog die taart...

4

heel leuk, mooie zijkant.

goed idee om eerst een 'wegwerp' taart te maken, je moet er idd niet aan denken dat die lucht in je taart zou komen.

en nu de vraag, smaakte het naar brand?

5

Oo wat een schatje!
Ben nu ook wel benieuwd of 't inderdaad naar brand smaakt of niet.

6

deze heb je heel erg mooi gemaakt

zo wil je hem wel proeven :P

tips en trucs zijn altijd welkom!!!!

7

Hij is erg leuk :thumb:  :Y

ja ik vraag me ook af of je de geur van de oven ook heb geproefd in de taart  :Y  :nooo

Groetjes Suus
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off the goal!!!

8

hij ziet er torenhoog uit, erg leuk

9 Laatst bewerkt door Jeetje (18-04-2010 13:03)

Hij was ook nogal hoog inderdaad, 1e keer kapsel gebakken in m'n nieuwe 12.5 cm. (hoge) bakvorm en dat is altijd even kijken hoeveel beslag daar in gaat. Een testtaartje op meerdere fronten dus. ;)

De kinderen hebben 'm braaf in de koelkast laten staan gisteravond, dus nu gaat het mes er over een uurtje in dan maar. Rook er geen verbrande rooklucht in na het bakken, over een uurtje weten we het zeker.  :9

10

hele leuke lieve taart :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11

Heel leuk taartje  :Y ! Welke lettertappits heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag?

12

Ik vind die zijkanten zo mooi.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

13

Wat een leuke taart zeg.

14

oohw wat een leukerd!
inderdaad wel een heleboel uitprobeersels meteen ;)

Liefs, Lindsey

15

Test geslaagd! ;)

Het taartje smaakte prima, dus we kunnen volgend weekend met een gerust hart kapsels bakken. :)

16

Heel leuk! En hoe smaakte hij? En welke kleur paars is dat als ik vragen mag?

wat een schattig poesje. mooie taart.

Groetjes Miranda

18

Joke77 schreef:

Heel leuk taartje  :Y ! Welke lettertappits heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag?

De welbekende FMM Alphabet & Numbers tappits Upper Case. :)

Daggie schreef:

Heel leuk! En hoe smaakte hij? En welke kleur paars is dat als ik vragen mag?

Voor de paarse kleur heb ik Wilton Icing Color Violet gebruikt.   
En hij smaakte prima, de biscuit smaakte net als altijd, geen verbrande rooksmaak oid, met daarbij kersenvlaai- en slagroomsmaak.  :D