1

Onderwerp: soorten rolfondant

Hallo allemaal

waarschijnlijk gaat mijn vraag hier al eens besproken geweest zijn maar kan er niets van terugvinden.

ik ben mijn eerste workshop gaan volgen in het bekleden van taarten met rolfondant. daar hebben we gewerkt met het merk "M&B". we hebben de taart opgegeten met 15 personen en ik denk dat er maar 3 de rolfondant hebben gegeten. het was gewoon niet lekker. de fondant was zeker niet te dik (zoals ik op het forum lees), veel te zoet,...

nu mijn vraag. er zijn verschillende merken zoals ik in de webshop kan zien. is er ook een groot verschil in smaak?
ik zou graag taarten blijven maken omdat het heel mooi en fijn om te doen is ... maar dan mag het wel lekkerder zijn.

groetjes
Dietsje

Re: soorten rolfondant

Je kunt ook marsepein gebruiken. Vind ik zelf veel lekkerder en ook veel prettiger werken.

3

er zit zeker verschil in in smaak.
Ook ik ben een marsepein fanaat maar gebruik toch ook wel rolfondant. Nu heb ik de funcakes rolfondant vanille en die vind ik erg lekker en super werken!
Volgens mij moet je gewoon wat uittesten en dan merk je vanzelf wel wat het beste bij jou past, dat is voor iedereen weer anders.
veel plezier met bakken!

4

is die rolfondant vanille minder zoet?
kan je marsepein net zo dun of dunner rollen als de fondant?

groetjes
Dietsje

5

Ik vind marsepein dan weer vreselijk werken! Ik heb eerst met RegalIce fondant gewerkt, maar die vond ik echt niet lekker en hij had ook echt geen lekkere geur.
Ik heb me dan eens gewaagd aan fondant van Callebaut en die is super lekker! Hij ruikt heerlijk, is heel zacht, werkt heel fijn. Het enige nadeel is dat paarse kleurstof niet werkt, je moet het zelf maken.
Groetjes,
Evy

6

ja ik vind rolfondant ook veel fijner met bekleden en vind de pettinice prima en lekker

7

Ik heb gisteren tijdens een workshop een stukje van de rolfondant marshmellow geproefd. Die was echt heerlijk!! Echt een aanrader.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

8

Marshmallow van Regalice staat bij mij met stip op 1. Op een goede 2e staat Ballina (de laatste hard niet uit, dus niet handig voor boetseren)

Groetjes, Elly

9

Ik gebruik de Pettinice Bakels (emmer 5 kilo). Deze vind ik wel aardig smaken, en erg makkelijk verwerken. Sinds kort gebruik ik ook de marshmallowfondant van Regalice. Deze is echt heel erg lekker, en ook prettig te verwerken. Waarschijnlijk voor mij in het vervolg alleen nog maar de mmf van Regalice.

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

10

fijn dat ik zoveel reactie krijg
ik ga in het kort een paar smaakjes van hierboven testen.

dank u
Dietsje