1

Onderwerp: buiscuitdeeg steviger, nu te licht/luchtig

ik bak taarten zowel van biscuit als cake.
ik vind de biscuit zo licht en luchtig en teer als ik het wil afsmeren met botercreme. ook het snijden voor 2x vullen is lastig, ik heb niet echt 2 mooie plakken. ook als ik m bekleed heb, blijft hij niet mooi recht, hij zakt toch op de rand wat rond in.
als ik cake gebruik is dit zo'n zware taart.
wie heeft er een goed recept voor een steviger biscuit?
ik zie bij cake boss en toen bij debbie brown dat zij ook een soort cake gebruiken, geen biscuit.
ik zoek dus een stevige biscuit of een wat lichtere cake.
ik gebruik nu de mixen van funcake.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2

Re: buiscuitdeeg steviger, nu te licht/luchtig

wat ze bij cake boss en debbie brown gebruiken is idd veel steviger, maar wordt ook niet gevuld zoals wij hier in NL doen.
En als je de biscuit te luchtig vindt, geef mij dan een tip hoe je die mix luchtig krijgt; ik heb hem met Pasen gemaakt en vond het maar een stevige hap, het basisrecept is vele malen luchtiger en daardoor stukken minder stevig dan biscuit van mix.

En als je hem voor het snijden even in de diepvries legt, snijdt hij zich beter; (zeggen ze)

Groetjes, Dorothea.

3

Misschien kan je moskovisch biscuit maken? Dat zit er een beetje tussenin? Het recept staat hiernaast links.

En Dot: biscuit van mix is echt superluchtig en licht. Ik weet niet wat je dan fout deed?

Ik weet nog dat ik de eerste keer biscuit maakte van mix en dat ik de gare biscuit uit de oven wilde halen: ik tilde deze toen op alsof ik biscuit van het gewone recept hiernaast eruit wilde halen. Ik kukelde toen bijna achterover omdat het kapsel van de mix écht veeeel lichter is dan dat recept!!  :lol:

4

klinkt goed, ik ga het proberen.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

5

Spuit je een dijkje? Sinds kort doe ik dit wel, zelfs bij bc-vulling. Dan blijven de randen ook hun plek en zakken niet naar beneden. Het blijft dus een mooie rechte taart