1

Onderwerp: Mickey puzzelen

Hoi, hoi

ik heb pas 2x een taart gemaakt maar nog nooit met marsepein gepuzzeld. Nu wil ik dat binnekort gaan doen met een Mickey Mouse taart.  Nou ben ik gaan zoeken op plaatjes en nou is mijn vraag.

Welke zouden jullie kiezen als je voor de eerste keer gaat puzzelen?
1:
http://www.miranslog.nl/wp-content/mickey_mouse.jpg
2:
http://blog.beliefnet.com/moviemom/mickey-mouse-10.jpg

En hoe kan ik het beste de "huidskleur" maken?  Wit gebruik ik gewoon blanke marsepein voor of moet ik witte kleurstof kopen?

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: Mickey puzzelen

het ligt er een beetje aan hoe groot/klein je taart is. Als het een klein taartje is is het wellicht makkelijker om alleen het hoofd te doen.

en als je blanke marsepein hebt, vind ik dat je daar best de handen mee kan doen, zou niet speciaal witte kleurstof aanschaffen

3 Laatst bewerkt door LindseyM (16-04-2010 09:47)

ik geloof niet dat het ene plaatje moeilijker is dan het andere, als je er gewoon de tijd voor neemt zal het vast lukken!

ik heb pas ook voor het eerst huidskleur gemaakt.
je kan er speciaal kleurstof voor kopen, dan is Sugarflair paprika/flesh of wilton creamy peach (eventueel in combinatie met ivory) goed te gebruiken.
ik had deze kleuren echter niet, en heb toen geprobeerd met de kleur rose van wilton (felroze) huidskleur te maken. als je maar zuinig genoeg bent met de kleurstof werkt dat ook goed! :D

dit is natuurlijk wel allemaal persoonlijke keuze! er zullen vast andere meningen zijn.
je kan je kleurstof natuurlijk ook zelf uitproberen op een klein stukje marsepein, als het niet naar wens is kun je er altijd meer kleurstof bij gooien en er een ballonntje of ander versierseltje van maken. succes!

...Rozengeur en Marsepein...

4

Voor de huidskleur gebruik ik Copper (flesh tone) van Spectrum. De handen doe je dan met witte marsepein. En dan niet zelf kleuren idd maar kant en klaar kopen.
Tja, welk plaatje. Maak niet veel uit qua puzzelen, denk ik.