1

Onderwerp: Oilily... denkt je dat et mij gaat lukken zo.

Ik moet een taart maken voor vrijdag.. mag doen wat ik wil dus ik dacht een mini stapel taartje en dan een beetje oilily style.  gewoon omdat ik net al mijn uitstekers en zo heb weg gezet omdat mijn oma komt over een week... en ik vertrouw haar niet en wil ze niet kwijt raken.
Ik heb hier gezocht voor een how too.. en heb gelezen.. eerste 1 laag en dan 1 dunne laag voor de boven kleur.. en dan de randje.  Ik heb alleen MMF in huis een een klein beetje marsepein en wil niet dat et te zoet wordt van de MMF dus ik vroeg me af als dit zou werken....
eerst alleen de zijkant van de taart bekleden.  Dus echt gewoon van 1 strip en dan aan elkaar plakken achter aan de taart.  Dan de boven stuk erop zetten.  en de rondje op de bodem.  dan heb ik echt minimaal overlap... denk ik :S
OH ik wordt gek van de taarten :P hahahaha
Maar wat vind jullie.. en als et wel lukt dan is dit wel een handig idee voor anderen.

2

Re: Oilily... denkt je dat et mij gaat lukken zo.

Ik heb geen idee wat je bedoelde :o

Anyway je taart moet iig egaal bekleed zijn (met een kleur) anders krijg je een lekkende en bobbelige taart.

En dan kan je met andere kleuren en strips gaan werken :Y

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

3

Ik denk dat het zo wel moet lukken, zolang je bij de bovenste cirkel gewoon rekening houdt met die krulletjes die je bij Oilily-taarten ziet! En het randje onderaan zal wel moeten overlappen, maar als je het zo dun mogelijk uitrolt kan dat toch wel? ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

gaat prima met eerst een rand
ik vond bekleden nogal lastig en met alleen een rand leek me makkelijker (is het ook), dus eerst een rand en dan een 'deksel'

succes!

5

snap ik het nou goed of niet denk het eigenlijk niet

ga je nou eerst alleen de  zijkant bekleden  dus bovenop blijft hij open???

nou mij lijkt dat dus niet makkelijker als  dat  is wat je bedoelt
je kan hem beter eerst helemaal bekleden en dan er een laag ovverheen. en ja niet te zoet je kan ook rekening houden met je  vullingen dat je  die dan friss maakt en niet te zoet. ik bedoel je kan van zo'n taart geen hartige taart maken.  zulke taartjes horen nou eenmaal wat zoeter te zijn.

maar misschien een een botercreme met lemoncurd erdoor heen wel wat en dan een laagje lemoncurd zelf dan is ie lekker friss

nou om een lang verhaal kort te houden als je dit dus niet bedoelde dan heb ik niks gezegt hahahahaha

6

Ik zou ook eerst alleen de zijkanten bekleden.

7

@Naomitje.. dat bedoel ik idd.

En et is trouwens gelukt!!!!!!!!!!! Heb et gisteren afgemaakt :D... alleen ik kan geen fotos maken :( Mij dochter dacht dat et leuk zou zijn om een foto te maken in de WC.. Gelukkig was mij cam oud(er) en niet echt duur (

8

Ik doe het wel zo: eerst de zijkant bekleden en dan een bovenkant erop leggen (ook bij m'n hello kitty-stapeltaart), want anders krijg je zo'n mega dikke laag bovenop, en dat vind ik vies ;)

Mijn website: Presentaart

9

Even nog een vraagje. Als je die zijkant eerst doet, krijg je dan niet een naad waar je de marsepein tegen elkaar aanlegt op de zijrand? Of krijg je dat wel mooi weggewerkt? Ik wil nl ook niet die bovenlaag dubbel hebben.

10

INT schreef:

Even nog een vraagje. Als je die zijkant eerst doet, krijg je dan niet een naad waar je de marsepein tegen elkaar aanlegt op de zijrand? Of krijg je dat wel mooi weggewerkt? Ik wil nl ook niet die bovenlaag dubbel hebben.

De naad zet je op de achterkant ;)  en met een beetje vrijven krijg je em best goed weg gewerkt.