1

Onderwerp: Dulce de Leche - Hoe lang houdbaar?

Kom ik ook weer aanwaaien met een vraag :o

Vanmiddag heb ik dan de dulce de leche gemaakt volgens het recept hier.
In de winkel zag ik de gecondenseerde melk staan in blik, en hoppa...

Ik heb het 1u en 20min. gekookt. Het is een lekkere smeerbare caramel geworden! Heerlijk!!

Nu heb ik het in een schone appelmoespot geduwt, en staat in de koelkast.
Alleen rees me nu de vraag:

Hoe lang is het houdbaar?
Of hoe lang bewaren jullie het voordat het niet meer goed is (als de pot die tijd bereikt :lol: )

Ik heb natuurlijk eerst met zoeken geprobeerd. Al veel tegengekomen hierover. Maar niet echt meteen wat ik zocht.

Groetjes Yvon

Re: Dulce de Leche - Hoe lang houdbaar?

Ik lees met je mee ;) De mijne staat as we're typing af te koelen :) Wsl is ie morgen al op, want dan moet ik 3 taarten maken ;)

3

In de koelkast een maand houdbaar! :)

Daarna gebruik ik 'm wel nog voor mezelf, als ie er goed uitziet, maar niet meer voor anderen ( Niet dat ie vaak een maand haalt :lol:)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Adrienne schreef:

( Niet dat ie vaak een maand haalt :lol:)

Dat verwacht ik ook niet haha
Hij is erg lekker!  Dankjewel voor het antwoord.

Groetjes Yvon

5

iemand enig idee hoe lang zo'n blikje ongeopend houdbaar is? Heb er namelijk meerdere tegelijk gekookt, scheelt weer gedoe. Dus een blikje gecondenseerde melk dat ik iets van 3 uur gekookt heb, en nog niet heb open gemaakt (en buiten de koelkast bewaar).

6

lang want je hebt 'm niet open gemaakt, heb wel ergens hier gelezen hoe lang maar precies weet ik niet. zolang als oorspronkelijke melk?

7

Dat dacht ik ook, ongeopend net zoals de houdbaarheids datum.
Maar ik ben er niet zeker van.

Groetjes Yvon

8

Ik heb ook een vraagje!

Ik heb gisteren voor het eerst dulce de leche gemaakt en
heb hem in een glazenpot gestoken en in de frigo geplaatst om te bewaren. Ik heb hem over enkele dagen nodig om tussen een taart te smeren maar hij is helemaal niet smeerbaar, het is eerder een harde toffee. Moet ik de volgende keer de gecondenseerde melk minder lang laten koken of moet ik hem direct op een taart uitsmeren en dezelfde dag ook serveren? En hoe blijft hij smeuïg tussen de taart zelf?

9

komt door de kou denk ik...

10

oké, maar als mijn taart gaat ook koud zijn dus dan zal de vulling ook uitharden tussen de taart veronderstel ik dan, dus conclusie andere vulling kiezen?

11

nou je haalt je taart, en zeker met zo'n vulling, meestal wel een half uur vantevoren uit de koelkast, dan is ie wel wat zachter denk ik, probeer het anders met een lepeltje even

12

Ik test het even

alvast bedankt