Onderwerp: Als je 't mij vraagt...

CHIRO!

Chiro bestaat denk ik niet in Nederland maar het is wel de grootste jeugdbeweging in Vlaanderen. Ik zou zondag een taartje moeten maken in het chirothema maar zoek nog ideetjes.
In de chiro heeft elke afdeling een eigen afdelingsfiguurtje, die zou ik proberen puzzelen en op de zijkant van de taart zetten. Maar wat doe ik nog met de bovenkant? Iemand een leuk ideetje?

Alvast bedankt!

2

Re: Als je 't mij vraagt...

Het logo? Met de slogan? Of zo....

Groetjes Maji

3

Ik zou ook voor het logo gaan..............als je trouwens je topic een duidelijkere titel geeft, heb je meer kans op reacties waar je iets mee kan  :thumb:

4

Maartje Taartje schreef:

CHIRO!

Chiro bestaat denk ik niet in Nederland maar het is wel de grootste jeugdbeweging in Vlaanderen. Ik zou zondag een taartje moeten maken in het chirothema maar zoek nog ideetjes.
In de chiro heeft elke afdeling een eigen afdelingsfiguurtje, die zou ik proberen puzzelen en op de zijkant van de taart zetten. Maar wat doe ik nog met de bovenkant? Iemand een leuk ideetje?

Alvast bedankt!

In Nederland heet dit: scouting!

Aan deze mededeling heb je niks voor je taart maar ik wilde het even vertalen, reserve-Belg zijnde, hahaha

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

kokkie schreef:
Maartje Taartje schreef:

CHIRO!

Alvast bedankt!

Aan deze mededeling heb je niks voor je taart maar ik wilde het even vertalen, reserve-Belg zijnde, hahaha

Haha, dankje voor de vertaling :). Ik heb geen idee hoe onbekend chiro buiten Vlaanderen is eigenlijk.
Ik heb voor mijn taart al gezocht op 'scouts' maar het probleem is dat chiro zo anders is. De nadruk ligt veel meer op spelletjes spelen dan op bossen, natuur, kamperen, kamvuur,... Dat doen wij natuurlijk ook allemaal maar voornamelijk enkel op kamp.
En kinderen die tikkertje spelen of zo dat lijkt me toch wat moeilijk realiseerbaar op een taart...

Nu ja het wordt dan inderdaad waarschijnlijk gewoon het logo, gelukkig staan er alvast wat leuke dingen op de zijkanten (als dat gaat lukken, ik heb nog nooit gepuzzeld).

Bedankt om mee te denken ;)

6

kokkie schreef:
Maartje Taartje schreef:

CHIRO!

Alvast bedankt!

Mijn vriendje is Nederlander en ik ben een Belg. Ik vertoef dus vaak in Nederland :-) Chiro en scouting zijn niet hetzelfde! Wij hebben ze ook allebei en er zit een verschil in. Maar aangezien Chiro in NL niet bestaat en ze daar enkel scouting hebben, is de vertaling bij benadering correct.
Dat terzijde: hebben ze geen sjaaltjes bij de chiro? Anders maak je toch gewoon zo'n sjaaltje en leg je dat erop...? :-)

Helaas, geen sjaaltje. Maar ben vanmiddag naar de chirowinkel geweest voor inspiratie  :Y .

8

Veerle schreef:

Mijn vriendje is Nederlander en ik ben een Belg. Ik vertoef dus vaak in Nederland :-) Chiro en scouting zijn niet hetzelfde! Wij hebben ze ook allebei en er zit een verschil in. Maar aangezien Chiro in NL niet bestaat en ze daar enkel scouting hebben, is de vertaling bij benadering correct.

Gelukkig.....  ;)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...