1 Laatst bewerkt door wenko (08-04-2010 12:08)

Onderwerp: hoorntjes; hoe te maken?

Bij de bakker verkopen ze hier van die bruine hoorntjes waarin een heerlijke toef zit :9 .
De hoorntjes lijken wel van suiker gemaakt, ze plakken best wel. De toef is botercreme zeiden ze.
Heeft iemand een idee hoe en waarvan dit gemaakt wordt (als je weet welke ik bedoel ;) )?
Groetjes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

Re: hoorntjes; hoe te maken?

Zijn het geen kletskoppen die zijn opgerolt als een hoorntje?

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

zoiets?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/roomhoorntjes%20c.jpg

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2497

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik denk idd wat Taartentruus zegt; opgerolde kletskoeken!  :rolleyes: stom van me..............................................

Bedankt voor de reacties!! Morgen aan de slag!

Groetjes,
Wendy

5

Hoe rol je een kletskoek op? :s Of moet je ze dan zelf maken en dan oprollen voordat ze hard worden?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

ja, maken en rollen voor ze hard zijn en dat is t idd ook...
cremehoorntjes :)

ik ben er ook benieuwd na maak gelijk wat foto's voor en how-to,
en graag recept. :P

8

kletskoppen heb ik wel een recept voor, dat rolletje moet je zelf maar even zien te creëren ;)

dit is een heel recept voor 3200 gram maar dat is belachelijk veel, ik zou 1/4e doen ofzo

1000g tarwebloem
800g boter
2000g basterdsuiker
500g water
30g kaneel
5 of 10g zout

het is een roerdeeg dus met een vlinder, niet luchtig draaien (dus niet te lang) en niet laten staan en t moet spuitbaar zijn, ook gelijk in de oven doen anders loopt t uit en word t taai.

eerst boter en suiker roeren, daarna t vocht en daarna pas de bloem (zout en kaneel evt door de suiker) en op 230 graden bakken, goed in de gaten houden, t kleurt heel snel te donker (er staat geen tijd bij, denk iets van 10 min?) en na t bakken gelijk los steken

9

Nou ik heb vandaag de kletskoppen gemaakt, met een recept van het internet. Ik ga zo de foto's plaatsen.

Oja'; tis echt een aanrader :9

10

Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie de vulling vinden. Ik heb hem gemaakt en vindt hem niet lijken op de vulling van de hoorntjes die ik ken.

De vulling die ik zoek is vergelijkbaar met de "toefjes" die worden gebruikt door bakker op hun beklede taart. Dit zit ook onder de marsepein.

Ik vermoed dat het inderdaad botercreme is, maar het smaakt anders. Kan iemand hier iets over vetellen?

Bedankt.

11

Is het geen banketbakkersroom?

Willy

12

Het is in ieder geval geen banketbakkersroom zoals ik die ken. Maar na nog wat verder speuren hier, heb ik nu een recept gevonden dat heel dicht in de buurt komt.....

Het is een creme op basis van botercreme (boter en fondant) met banketbakkersroom. Op de bakshoponline.nl heb ik het recept gevonden. Het is hun basis voor moccacreme.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes

13

het klinkt erg lekker en denk dat het goed in een hoorntje past.

14

De bakker zei dat het botercreme is. Maar het smaakt anders dan die van de shop. Misschien patti-creme?

15

denk dat er een verschil zit in de smaak van mix en gewone botercreme

16

dat van de bakker is veel vaster van structuur

17

heb de vulling van bakshoponline gemaakt voor de hoorntjes en volgens mijn vriend is het heerlijk en is het de smaak van de banketbakker.

nu nog hoorntjes maken want die zijn vanmorgen mislukt.

18

heb de vulling van bakshoponline gemaakt voor de hoorntjes en volgens mijn vriend is het heerlijk en is het de smaak van de banketbakker.

nu nog hoorntjes maken want die zijn vanmorgen mislukt.

19

Ik heb gister merengue botercreme gemaakt, en vanmorgen haalde ik het uit de koelkast en en was het hoor, de creme van de bakker! hmmmm

20

wenko schreef:

Ik heb gister merengue botercreme gemaakt, en vanmorgen haalde ik het uit de koelkast en en was het hoor, de creme van de bakker! hmmmm

Ik ben heel benieuwd welk recept je dan hebt gebruikt voor de merengue botercreme????

21

die van tartacadabra!

22

Het zouden ook nog kniepertjes kunnen zijn. Onlangs een recept daarvan uitgeprobeerd met mijn nieuwe wafelijzer  :) . Om te smullen, ook met ijs, maar vast ook wel met vulling van een of ander.....

Ik zal t recept even zoeken....

I just love it....!!