1 Laatst bewerkt door margreth (15-04-2010 10:16)

Onderwerp: wie wilt me even helpen.

de vraag is miss al eerder gesteld :P
maar een vriendin van mn zusje wil graag een stapel taart voor zo'n 40 tot 50 personen!
Voor mij een leuke uitdaging die ik best wil aangaan  :Y
maar welke maten ronde vormen zou ik het best kunnen gebruiken?
de maten die ik zelf heb liggen zijn:
28cm 24cm 20cm en de 15 cm

welke maten gebruiken jullie voor zo'n taart?

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

2

Re: wie wilt me even helpen.

ik zou, als je geen extra bakvormen wilt bestellen/lenen, 28, 20 en 15 gebruiken... Alleen is de bovenste dan wel groter qua verhouding met die van 28/20.
Ligt er ook een beetje aan wat je er op gaat maken.. want als het iets 'simpels' wordt zou ik anders 28,24 en 20 gebruiken... heb je aan alle zijdes 2 cm over (voor de verhouding)

Persoonlijk zou ik ergens bakvormen bestellen/lenen. En volgens mij kom je ook niet aan de 40-50 personen met deze bakvormen of wel?

Groetjes, Aaf

3

Met 15 -20-28 kom je op ongeveer 38 stukjes, dat dat gaat denk ik niet lukken.
Je zou 20-24-28 kunnen doen en dan kom je op 47 stukjes. Maar persoonlijk vind ik dan de afstand niet zo mooi. Ik vind dat er zo'n 5-6 cm verschil moet zitten tussen de verschillende bakblikken voor het mooiste effect.

4 Laatst bewerkt door margreth (15-04-2010 10:28)

djehr schreef:

Met 15 -20-28 kom je op ongeveer 38 stukjes, dat dat gaat denk ik niet lukken.
Je zou 20-24-28 kunnen doen en dan kom je op 47 stukjes. Maar persoonlijk vind ik dan de afstand niet zo mooi. Ik vind dat er zo'n 5-6 cm verschil moet zitten tussen de verschillende bakblikken voor het mooiste effect.

wat zou jij dan aanraden? welke maten voor het mooiste effect?
wil best bakblikken bij kopen :Y   vroeg me af welke maten jullie zouden nemen :)

5

Als je 20 - 25 - 30 hebt kom je op 52 stukjes.
Dat is qua afstand ook het mooist denk ik. Moet je wel 2 nieuwe bakblikken aanschaffen  :s . Kun je niet wat lenen van iemand?

6

miss kan ik indd van iemand lenen, er wonen een paar baksters in de buurt zal is gaan mailen zodra de bestelling helemaal rond is  :Y  bedankt!

vragen over personen/maten bakvorm----> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs