1

Onderwerp: voorbereidend werk

hi,
ik heb net een taart gebakken en begrepen dat ik het beste morgen deze kan vullen en afwerken. Omdat de taart dan beter snijbaar is. (?)
Maar nu vroeg ik me af of ik wel al vast wat voorbereidend werk kan doen, zoals de marsepein kleuren, botercreme maken ect.

Wie weet er dingen die ik vandaag alvast kan maken voor morgen ochtend?
Heel erg bedankt.

2

Re: voorbereidend werk

Meestal doe ik het ook zo ene dag bakken andere dag vullen e.d. maar soms komt het ook wel eens voor dat ik hem gelijk snij en vul, dan is tie wat kruimelig..!
Het ligt aan de soort vulling die je gebruikt maar anders zou ik lekker alles vast klaarzetten let wel op dat de meeste vulling in de koelkast bewaard moeten worden en bijv;slagroom enz, zou ik pas doen op het moment dat je het nodig hebt.
idd botercreme maken, marsepein kleuren kun je allemaal al doen.

Succes ermee!!

anders eens zoeken met de zoekfuncie hierboven, vind je heel veel informatie..!! :Y

als je je kapsel vlak voor je wil gaan vullen ff een kwartier in de vriezer stopt glijd je mes erzo doorheen
doe ik altijd dan heb je minder kruimels

4

Hi de marsepein is voorgekleurd. Dat was even hard werken. De marsepein was erg hard in het begin.
Nu vroeg ik me af, hoe en waar bewaar ik dat?

5

Gewoon in een goede diepvrieszak in een keukenkastje of hoekje van het aanrecht. Botercrème ook gewoon op het aanrecht, goed afgedekt in een kom of schaal.

6

Gewoon in een goede diepvrieszak in een keukenkastje of hoekje van het aanrecht. Botercrème ook gewoon op het aanrecht, goed afgedekt in een kom of schaal.
Als je de marsepein ff 20 of 30 sec. in de magnetron verwarmt, kneed het veel gemakkelijker. Oppassen dat je het niet te lang doet, want afkoelen duurt veel langer!

7

Bedankt voor de goede tips, volgens mij word het wel een erg kleurrijke taart  :D