1

Onderwerp: poedersuiker verwijderen? Hoe doen jullie dat?

Hallo.

Ik ben een beginner. Heb vandaag een taart gemaakt maar ik weet niet hoe ik de poedersuiker van mijn taart afkrijg.
Iemand raad?

2

Re: poedersuiker verwijderen? Hoe doen jullie dat?

Geen poedersuiker gebruiken, maar crisco  :thumb:

Heb je nu niks meer aan............las vandaag ergens anders dat als je marsepein hebt met poedersuiker..........even een half uurtje in de koelkast en door het condens lost te poedersuiker op!

3

ik haalde de hele dikke "vlekken" weg met een heeeel klein beetje water op mijn vingertop... ik heb het nog niet geprobeerd met de condens... nog geen kans voor gehad ;)

4

ik borstel met taart met een goede verfkwast, niet zo een goedkope maar een echte.Anders heb je geen poedersuiker op je taart met verfkwastharen :P

5

Misschien ook een idee. Vind het toch niet zo mooi staan. Maar ik doe het voor het eerst thuis en mn marsepein bleef steeds plakken op mijn aanrechtblad. (Marmer)
Ik neem het in ieder geval mee in mn opties.

Bedankt!

bakken&vullen? Je hebt het neem ik aan over de poedersuiker op je taart nadat hij bekleedt is, dus je vraag gaat in principe over bekleden...

dus, [move]----> daarheen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ja, idd GEEN poedersuiker gebruiken. In het begin gebruikte ik ook poedersuiker, maar alleen onder de lap marsepein. De taart wordt er niet mooier van met al die poedersuiker. Ik ben al heel snel gestopt daarmee en heb nu een mdf-plaat waar een plastic zeiltje overheen gespannen is. Het non-stick board staat al heel lang op mijn verlanglijst  :)

8

plastieken mat van ikea en crisco maar de truk met de frigo werkt half uurtje frigo in en condens toverd de bloemsuiker weg x

9

Ik sluit me aan bij dore, bureaumatje halen bij de Ikea en een pot Crisco bij de toko  :thumb:

Groetjes Melanie

10

aha, daar was ik ook naar op zoek... mijn moeder is maandag weer voor een maandje in het land en ik heb nu al een middagje IKEA gereserveerd :lol: opzoek naar de blanda bollen en nu dus ook een matje  ;)

11

Ik heb 'm idd in de koelkast geplaatst maar denk dat het gewoon te royaal poedersuiker is geweest. ...beginnertje he! hahaha!
Maarre...mn schoonouders zitten zowat elke week bij de ikea dus ik heb weer een verzoekje ingediend.
Blandabolletjes en het matje!
Ga hier in Leiden even op zoek naar een toko.

Bedankt!

12

Ik doe het eigenlijk altijd met een kwast met wat water!!
gaat de taart mooi van glimmen..
maar ook ik ben nog beginner ;)
de pot crisco is iig al besteld... maar levering duurt wat langer, dus kan nog niet zeggen hoe ik dat vind.

de mat van de ikea heb ik al wel in huis!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

13

riannebianca schreef:

maar dat vindt dus niet iedereen mooi............ ;)

14

Karin09 schreef:
riannebianca schreef:

maar dat vindt dus niet iedereen mooi............ ;)

En opletten dat je dat alleen bij marsepein doet en niet bij fondant  :cool:

Groetjes Melanie

15

:D ja want dan smelt je fondant weg als sneeuw voor de zon

16 Laatst bewerkt door riannebianca (14-04-2010 10:17)

dore schreef:

oww ok.. zo is het mij verteld in de winkel waar ik mijn spullen kocht.. maar las hier al meer andere/betere tips. Werk tot nu toe alleen met marsepein.. dus dat gaat goed.

Als het goed is wordt de pot crisco vandaag geleverd, na 2weken vertraging opgelopen te hebben..
dus ben benieuwd wat ik daar dan van vind..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

17

op marcepijn kan het beetje spatje water niet veel kwaad maar je moet het eens testen op een stukje uitgerode fondant dat gaan plakken en als dat over de hele taart is krijgt het zo een blaas smelt effectje

18

riannebianca schreef:
dore schreef:

oww ok.. zo is het mij verteld in de winkel waar ik mijn spullen kocht.. maar las hier al meer andere/betere tips. Werk tot nu toe alleen met marsepein.. dus dat gaat goed.

Als het goed is wordt de pot crisco vandaag geleverd, na 2weken vertraging opgelopen te hebben..
dus ben benieuwd wat ik daar dan van vind..

In Utrecht toevallig?  :x

(Crisco hebben ze ook bij de Tokooooo)

Groetjes Melanie

19

Doosch schreef:

Nee in veenendaal.. was een kook/bak winkel en daar verkochten ze ook meerdere spullen voor cc's en taarten...

oww, ga ik het de volgende keer bij de toko halen! zal vast schelen qua geld..
hoeveel crisco moet ik gebruiken? gewoon een dun laagje aanbrengen op oppervlakte?
en hoeft de roller dan niet ingesmeerd??

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

20

dore schreef:

op marcepijn kan het beetje spatje water niet veel kwaad maar je moet het eens testen op een stukje uitgerode fondant dat gaan plakken en als dat over de hele taart is krijgt het zo een blaas smelt effectje

oww dat zou wel echt zonde zijn!! heb je je best gedaan op zo'n taart en dan zou je hem daarmee verpesten!!
bedankt voor de tips allemaal!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

21

riannebianca schreef:
Doosch schreef:

Nee in veenendaal.. was een kook/bak winkel en daar verkochten ze ook meerdere spullen voor cc's en taarten...

oww, ga ik het de volgende keer bij de toko halen! zal vast schelen qua geld..
hoeveel crisco moet ik gebruiken? gewoon een dun laagje aanbrengen op oppervlakte?
en hoeft de roller dan niet ingesmeerd??

Yep, met je handen een dun laagje op je werkblad, je roller is al glad als het goed is.
Tip: haal bij Ikea voor nog geen €5,00 een bureauonderlegger dan gaat het helemaal makkelijk  :Y

Groetjes Melanie

22

Yep, met je handen een dun laagje op je werkblad, je roller is al glad als het goed is.
Tip: haal bij Ikea voor nog geen €5,00 een bureauonderlegger dan gaat het helemaal makkelijk  :Y

dankje! ga ik van de week mee aan de slag..
die onderlegger heb ik idd in huis.. had ik al vaker gelezen op het forum.

bedankt voor je antwoorden!!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

23

Bedankt voor alle goeie tips!
Hier kan ik vast wat mee.

Gr. Mootje