126

Re: cakeballetjes

Die zijn ook heel mooi!
Maar ik bedoel toch andere denk ik.
Uit de reacties maak ik namelijk op dat Lonnes ook nog cakeballetjes heeft gemaakt met een bloem + calyx van fondant aan de onderkant(gedroogd en aan elkaar geplakt) waar het lollystokjes doorheen geprikt wordt.
Ik was heel benieuwd hoe die er uit zien!  :Y

127

Ik heb hem gevonden voor je hoor!

Hij staat op de site van Lonneke: http://www.lonnes.nl/
Ga naar andere baksels en klik op het vierkantje helemaal links onderaan.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

128

Je bent ge-wel-dig!!!  :)
Super bedankt!!

129 Laatst bewerkt door nnicole1234 (04-04-2010 16:56)

Eindelijk hebben we de cakeballen geproefd !!!

En ze waren me toch een partij................................smerig (nee, misschien niet smerig maar verre van heerlijk  :lol: ! :x
Vol verwachting ging de bal mijn mond in en met gemengde gevoelens gingen ze door mijn tanden, slokdarm zo de maag in...
Hij viel niet lekker en hij was niet lekker.
Mijn man de volgende dag hetzelfde (en die wilde ze zelfs niet meer aan de kinderen geven...mijn kinderen eten namelijk alles en soms vragenw e ons wel eens af of ze wel kunnen proeven  :lol: )

Kortom...ik snap dr helemaal niks van dat iedereen ze zo lekker vind  :think:  (die Oreoballen vond ik ook al geen succes  :/ )

130

Ik heb ze laatst met chococake gemaakt en vond ze ook niet lekker! Smerig was het ook niet, maar zeker niet lekker! Heb er 3 gegeten en de rest weggegooid :s

131

Heel erg bedankt!
iedereen vond ze erg lekker  :)

132

Ik heb het laatst ook geprobeerd maar het wilde niet echt lukken. Ik had speciale smeltchocolade.

Ik heb er sateprikkers ingestoken en daarna in de chocolade gedoopt maar zodra ze in de chocolade gingen braken de balletjes van het stokje af  :(
Waar kan dit door komen?

(de oreoballetjes vond ik ook niet lekker, ik heb de cakeballetjes gemaakt met chocopasta dat was wel erg lekker!  :Y  Niet zo melig)

Ik heb met pasen de cakeballetjes gemaakt van Bakerella; Ik heb de balletjes met stokje en al ingevroren en nog bevroren door de candy-melts gehaald; ideaal spul. Stolt enorm snel. Ging iets zweten doordat de balletjes natuurlijk nog moeten ontdooien maar dat trok vanzelf weg.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-63IZBTAW-1.jpg

Groetjes Karen

134

Zien er top uit karen. Sla 'm op voor volgend jaar met de pasen  ;)

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

135 Laatst bewerkt door berrie (14-04-2010 13:05)

nou hier vinden ze alle soorten "balletjes" heerlijk!
van het weekend de cakeballetjes voor het eerst gemaakt en ze vonden ze heel erg lekker!
http://i130.photobucket.com/albums/p249/heusie/cakeballetjes003.jpg

degene met de discodip en witte chocolade rastertjes zijn de cakeballetjes (de rest mooi gedecoreerd ;) )

136

Heeft iemand tips voor mij?

Ik heb er sateprikkers ingestoken en daarna in de chocolade gedoopt maar zodra ze in de chocolade gingen braken de balletjes van het stokje af   
Waar kan dit door komen?

137

LetsgoKelly schreef:

Heeft iemand tips voor mij?

Ik heb er sateprikkers ingestoken en daarna in de chocolade gedoopt maar zodra ze in de chocolade gingen braken de balletjes van het stokje af   
Waar kan dit door komen?

Je moet de stokjes, liefst iets dikkere, dippen in de gesmolten chocolade, in de vriezer mooi laten opstijven, uit de vriezer halen, even wachten en dan door de chocolade. Blijven ze gegarandeerd zitten! (bij mij althans) :D

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

138

Oh zo! Kijk dat is een handige tip. Ga ik proberen. Bedankt.
Heb nu Callebaut chocolade gehaald dus dan wil ik graag dat de de volgende keer goed lukken :D 3x scheepsrecht.

139

Op youtube staan heel veel how to filmpjes voor het maken van 'cakeballs' of 'cakepops' en daar gebruiken ze met het dippen van de balletjes in de chocolade een theelepel Crisco door de gesmolten chocolade. Daardoor word het wat vloeibaarder en makkelijker te dippen.. Misschien handig. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar op de filmpjes lijkt het goed te lukken! :Y

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

140

ik ga ze binnen kort ook zeker is maken.het klinkt ontzettend lekker  :9

carpe diem

141

Ik had dit al gevraagd op een andere topic ,hoe dit in zn werk ging ..maar dacht je cake ballletjes moest  :think: bakken  :rolleyes:  :rolleyes:  :o  :o  :o ja ben blond  :s  :s en niet meer van al nieuwe dingen op de hoogte (58 jaar)
Maar zal dit eens goed lezen en dan proberen om ze ook te maken  :rolleyes:

Bedankt dames

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

142

met silicone ijsblokje vormen (oa Ikea) kan je heel makkelijk cake'balletjes' maken in allerlei vormen :)

Ik heb een soort van cakeballetjes gemaakt gisteren. Had alleen erg veel cakekruimels over en heel veel aardbeien- en pralinebotercreme dus heb wat grotere gemaakt. Ik heb een verhouding van 100 gr kruimels op 80 gr creme gebruikt en heb daarna met een ijsbolletjestang halve rondjes gemaakt. Daarna overgoten met gesmolten chocolade. Het is dan wel een mega hap hahaha, maar wel erg lekker.

144

Heb ze afgelopen weekend ook eindelijk gemaakt, maar snap niet dat iedereen het zo lekker vind. Zowel dochterlief, als ik, als de buren vonden het gewoon niet lekker 'vallen'  :nooo

I'm not bossy, I just have better ideas...

145

Ik heb ze ook gemaakt, de "gewone" versie vonden alleen de kinderen erg lekker. Ik heb aan één deel vervolgens baileys toegevoegd en aan een ander deel nogatine. Vooral de baileys variant waren zalig!  :Y

Bedankt voor het recept!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VDMLBTSD-D.jpg

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

146

Ik heb ze vandaag ook gemaakt. Mijn kapsel was mislukt, en dus voor het eerst deze balletjes uit geprobeerd. Maar ik vind ze persoonlijk niet zo lekker, ze zijn mij veel te machtig/zwaar op de maag........
Misschien te veel botercreme gebruikt?.  Op 100 gr biscuit 80gr botercreme gebruikt. Ik had een kapsel van 330 gr en heb dus van 120gr roomboter en 120gr poedersuiker een botercreme gemaakt.

Ik heb de balletjes in de vriezer gedaan, wie weet vinden de kids ze wel lekker :Y

147

De cakekruimels aanmaken met monchou en poedersuiker is echt, echt, echt vele malen lekkerder.

Vond die met bc ook niet om te juichen, maar die met monchou hap ik zo weg en sta dan wel te juichen  :Y

148

Mooie petit fours  :thumb:

Ik maak ze ook weleens met mascrapone.

Wat ook ERG lekker is zijn Oreo truffels.
Koekjes verkruimelen, mengen met mascrapone. Balletjes draaien en in de vriezer leggen voor ca. 20 minuten.
Ondertussen witte chocolade smelten en iets laten afkoelen.
Balletjes erin dopen en af laten koelen.

Zo komen ze eruit te zien:
http://lh4.ggpht.com/_mrM9Hezabxo/TAVhqFC2wmI/AAAAAAAACrw/Fi6W41RX9CY/s800/P1030806.JPG

149

Sjee, wat ziet die er heeeeerlijk uit... :9

150

Ook maar eens gemaakt!! Wat zijn ze lekkerrrrrr!!
Een deel gevuld met Boswandeling en de andere met bokkepootjes en chocolate cookie siroop  :P
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TE3KMVBD.jpg

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!