1

Onderwerp: help, hoe werk die.......taartzaag...

help help help....ben met een taart bezig, en heb dus een taartzaag gekocht, maar sta te vechten met dat ding, en kom geen mm verder.....
er zal heus wel een makkelijke manier zijn, maar ik ben nog maar een beginner, dus sorry voor deze misschien stomme vraag.

2

Re: help, hoe werk die.......taartzaag...

Heb je een vers biscuit? Dan is het waarschijnlijk nog iets te hard aan de zijkant. Zet er dan eerst even een sneetje in met een broodmes (natuurlijk wel op de hoogte waar de taartzaag wilt gebruiken ;))
Komt je biscuit uit de vriezer? Dan is het waarschijnlijk nog niet voldoende ontdooit.
Beweeg de zaag langzaam heen en weer en zorg er voor dat de pootjes plat op de ondergrond blijven anders snijd je alsnog scheef.
Houd je hand bovenop het biscuit tijdens het snijden en op het laatst even aan de zijkant tegenhouden zodat je het niet kapot trekt bij het laatste stukje.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Het is me al gelukt, heb mijn buik (gelukkig heb ik die overgehouden na mijn bevalling...ahum) er tegen gezet, en toen erdoorheen getrokken, maar ik denk niet dat dat de manier is..
als ik mijn hand op het biscuit houdt, en probeer een zaagbeweging te maken, dan gaat die taartzaag alle kanten in, behalve de goeie zal ik maar zeggen. (is zo onstabiel als wat).

nog een vraagje, als ik bv die bonbonbloc-mousse maak, hoe komt het dan dat ie zo hard word als ie uit de koeling komt???hij brokkelt gewoon.?

4

Ik vraag altijd of mijn vriend zn hand op de biscuit legt, en dan zaag ik, dat werkt perfect hihi... :Y

Groetjes, Aaf

5

Je mousse is te koud geworden, je moet hem maken en dan het liefst direct gebruiken/in de taart gooien.

Als je precies doet wat Boska zegt, zou de taartzaag prima moeten werken. Je moet niet te snel willen, dan trek je je biscuit stuk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

tja, maar die is niet thuis, maar dat zal ik de volgende keer wel doen, scheelt een hoop gevloek en getier...hihihihi

7

hoi Yvette....ik heb hem nu uit de koelkast, kan ik hem nog redden door nog een keer door te mixen???

8

Ik zal dat in ieder geval wel proberen, nog een keer mixen.. Zo heb je dr ook niet veel aan  :thumb:

Groetjes, Aaf

9

nou, echt luchtig is ie niet meer, een beetje korrelig, ach, als ie maar smaakt.....(of zou ie omgeslagen zijn?)

10

't Is moeilijk om er nu nog wat moussigs van te maken. Is het voor eigen gebruik? Het blijft namelijk wel heel erg lekker  :9

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

ja, is voor eigen gebruik, dus dat maakt niet uit.....als ie maar niet om kan slaan, zoals bij slagroom.

12

Sandy1 schreef:

Het is me al gelukt, heb mijn buik (gelukkig heb ik die overgehouden na mijn bevalling...ahum) er tegen gezet, en toen erdoorheen getrokken, maar ik denk niet dat dat de manier is..

Nee, trekken is niet de manier. Dan maak je het kapsel kapot. Ik leg mijn hand op het kapsel en zaag voorzichtig, mm voor mm.

13

Pas op ! Er zijn grofweg 2 typen taartzagen. Ik heb ze allebei. Eentje gekregen, de ander gekocht. De ene heeft als het ware mini ribbels/tandjes en de ander is glad. Die gladde doet het dus ook niet, net zo min als die van jou kennelijk. Scoor er een met tandjes, en breng deze terug!

De meneer van mevrouwtaart

14

die gladde van mij gebruik ik nu al 2 jaar en doet het prima hoor! als je maar weet hoe je er mee om moet gaan.
dus taart op het aanrecht, en voor de eerste laag het zaagje/touwtje ongeveer de derde van onder zetten.
de taartzaag zet je een beetje linksonder ertegenaan, je zet een sneetje met een broodmes waar ie er doorheen moet.
hand door de zaag op de taart, en dan langzaam heen en weer halen naar rechtsboven.
succes!

15

Ik gebruik geen taartzaag meer..... veel te lastig ik gebruik nu een broodmes.

life is uncertain, eat dessert first!

16

yarrah schreef:

Ik gebruik geen taartzaag meer..... veel te lastig ik gebruik nu een broodmes.

lastig? :D het is de beste uitvinding van vorig millenium!

... of nouja, bijna dan :P ...

De meneer van mevrouwtaart

17

Ik heb ook een gladde taartzaag en nooit geen problemen gehad (nou ja, als de eerste 3x niet meerekent  :x )

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

18

Ik kan mijn (gladde) taartzaag ook echt niet meer missen, maar je moet inderdaad leren om ermee om te gaan.

Met een broodmes krijg ik een taart nooit recht doorgezaagd...  :nooo

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

19

Als je taartzaag alle kanten op zwabbert tijdens het snijden, houd je misschien de pootjes niet genoeg op je werkblad gedrukt? Je moet die tijdens het zagen echt goed over het oppervlak onder je taart heen en weer laten gaan. Als je dan eerst een sneetje hebt gezet met een kartelmes, zou het goed moeten gaan.