Onderwerp: mijn eerste koekjes
Zag van de week de koekjes lolly's en toen dacht ik aan mijn hema vormpjes, dus nu heb ik voor het eerst chocoladekoekjes gemaakt met marsepein. Wat een werk is dat nog zeg, maar ze zijn lekker.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » mijn eerste koekjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zag van de week de koekjes lolly's en toen dacht ik aan mijn hema vormpjes, dus nu heb ik voor het eerst chocoladekoekjes gemaakt met marsepein. Wat een werk is dat nog zeg, maar ze zijn lekker.
Ze zien er ook heel leuk uit bovendien....... 
die vormpjes heb ik juist vandaag gekocht. Heb ik meteen inspiratie 
leuke lente-gevoelige koekjes 
hele leuke koekjes 
Vrolijke en leuke koekjes hoor 
leuk!
wat een vrolijke boel! 
Wat een vrolijke boel!!
Die zien er gezellig uit.

heel leuk gedaan!!
En ook nog eens erg leuk! Moet ook maar`eff bij de hema kijken denk ik...
leuke lente koekjes!
Ik heb ze ook moet alleen nog uitvogelen hoe het werkt haha.
Elke vorm bestaat uit 3 delen, vroeg me af waarom 1 deel zo hoog is!
Hai! Tis al een tijd geleden dat je dit bericht erop zette, maar ik heb een vraag over je superleuke koekies... Dus hoop dat je dit leest;)
Welk recept heb je gebruikt voor de koekjes
Hoe 'plak' je de marsepein erop? Kan dat met bijvoorbeeld een laagje botercreme of beter met glazuur?
leuk zeg!
Hai! Tis al een tijd geleden dat je dit bericht erop zette, maar ik heb een vraag over je superleuke koekies... Dus hoop dat je dit leest;)
Welk recept heb je gebruikt voor de koekjes
Hoe 'plak' je de marsepein erop? Kan dat met bijvoorbeeld een laagje botercreme of beter met glazuur?
Ik lees ook even mee, wil het ook graag weten.
Leuke koekjes! Ik heb zelf de "jongens" variant van de Hema met de trein en de auto en heb al 2x deze uitstekers kado gedaan voor een verjaardag. Dan had ik een leuk plankje gemaakt met vrolijk gekleurd marsepein (lila, roze en rood), roze glazuur, het recept van de koekjes + piping gel en de Hema uitsteker.
Ik plak eigenlijk altijd het marsepein vast met piping gel, degene die bij recepten staat op het forum. Dan maak ik de helft van het recept en kan het 1 maand in de koelkast bewaren. Als ik wat nodig heb dan giet ik een beetje in een bakje en gebruik een kwast om het koekje in te smeren. Doe het niet te dik want anders wordt het koekje slap en is niet knapperig meer.
Wat je ook kan doen is gewone fondant aanmaken met water zodat het vloeibaar is en je het ook als lijm kan gebruiken. Dit is wat simpeler als je toch fondant in huis hebt en het wordt niet snel hard zoals glazuur.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » mijn eerste koekjes