Onderwerp: maatbeker

Zijn er speciale maatbekers die bv 35ml water aan geven? Of hoe moet ik dat doen? Op een gewone maatbeker staat het niet

2

Re: maatbeker

Ik maak voor kleinere hoeveelheden gebruik van een oud babyflesje van mijn zoon...
Misschien een idee...

Groetjes, Astrid

Dat is een super idee haha nog niet aan gedacht heb namelijk een hele collectie staan waar ik niks meer mee doe  :)

4

Bij de Marskramer, Xenos ed. zijn maatlepelsetjes te koop. Niet duur en werken vrij nauwkeurig.

5 Laatst bewerkt door alfien (12-04-2010 11:07)

ik gebruik altijd die blauwe dopjes van natrena flessen ze meten toc 10 ml ik vind ze heel handig

Ik gebruik de maatbekertjes die op de flessen hoestdrank zitten!
erg makkelijk vind ik..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

7

Het simpelste is gewoon wegen...

8

Mirand@ schreef:

:Y Ja dat doe ik ook!

9

Ik gebruik een spuitje van de apotheek. OOk erg makkelijk.

10

Ik heb een piepklein maatbekertje van 50 ml, alleen geen idee waar ik dat ding ooit gekocht heb.
Weeg het tegenwoordig altijd af, dat is net zo makkelijk ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

11

Jee, simpel eigenlijk! Ik gebruik ook zo'n bekertje van de hoestdrank omdat ik dacht dat er toch een beetje verschil zat tussen de ml-gr verhouding. Niet dus. Wegen is dan idd veel makkelijker.
Ben nooit een ster geweest in rekenen en wiskunde en zo... :nooo

12

Hier in het dorp hebben ze de hoofdzaak,voor kapperspullen enzo.Daar hebben ze een setje om haren te verven (een bakje,kwast en een klein maatbekertje wat vanaf 10ml gaat en met 10 ml oploopt.....

13

Esther68 schreef:

Jee, simpel eigenlijk! Ik gebruik ook zo'n bekertje van de hoestdrank omdat ik dacht dat er toch een beetje verschil zat tussen de ml-gr verhouding. Niet dus. Wegen is dan idd veel makkelijker.

Je hebt wel gelijk; er zit absoluut wél een afwijking op de ml-gr verhouding! 1l water= 1kg water als je op een bepaalde plaats in de wereld, op zoveel graden noorderbreedte en zoveel meter boven (of onder?) zeeniveau staat. Ik heb er laatst nog een discussie over gehad met mijn docent wiskunde. Hij heeft nog maar eens bevestigd dat er absoluut wél een verschil op de verhouding zit.
Gelukkig is het geen grote afwijking en kan je min of meer van wegen uit gaan. Maar als het écht heel erg nauwkeurig moet zijn om de een of andere reden, zou ik opteren voor zo'n babyflesje  ;)

14

er is bij de xenos ook een klein maatbekertje te koop (wel wat groter dan 35ml) maar die klopt voor geen centimeter, dus je moet wel oppassen wat je koopt!

Groetjes, Dorothea.

15

Veerle schreef:

[
Je hebt wel gelijk; er zit absoluut wél een afwijking op de ml-gr verhouding! 1l water= 1kg water als je op een bepaalde plaats in de wereld, op zoveel graden noorderbreedte en zoveel meter boven (of onder?) zeeniveau staat. Ik heb er laatst nog een discussie over gehad met mijn docent wiskunde. Hij heeft nog maar eens bevestigd dat er absoluut wél een verschil op de verhouding zit.
Gelukkig is het geen grote afwijking en kan je min of meer van wegen uit gaan. Maar als het écht heel erg nauwkeurig moet zijn om de een of andere reden, zou ik opteren voor zo'n babyflesje  ;)

Zeker op zo'n beetje als 35 ml is dat verschil echt te verwaarlozen hoor, gewoon blijven wegen, komt alles goed!  ;)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

16

Veerle schreef:
Esther68 schreef:

Klinkt Logisch. Dankjewel. Ik begin (zelfs nu ik 41 ben  ;) ) nog steeds aan mezelf te twijfelen. Zal niet veranderen, denk ik  :s

17

Ik gebruik ook een baby-flesje; daar wordt het per 10 ml aangegeven :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

18

Mirand@ schreef:

+1, altijd nauwkeuriger want maatbekers wijken ook nog wel eens af

19

etmc schreef:
Mirand@ schreef:

Jaaaa! Vandaag heb ik dit uitgeprobeerd. 60 ml in mijn maatbeker(tje) en de weegschaal gaf 61 aan.

20

Astrid73 schreef:

Ik gebruik ook een baby-flesje; daar wordt het per 10 ml aangegeven :Y

Per 10 ml vind ik te veel verschil. Je hebt toch vaak 3, 4 of 5 ml nodig.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

21

Esther68 schreef:
etmc schreef:
Mirand@ schreef:

Jaaaa! Vandaag heb ik dit uitgeprobeerd. 60 ml in mijn maatbeker(tje) en de weegschaal gaf 61 aan.

valt nog mee, ik had wel eens 100ml wat 110 was ofzo, of 20 wat eigenlijk 30 was

22

Mirand@ schreef:

het vervelende van wegen van vloeistoffen is dat elke vloeistof een ander gewicht heeft. dus bv 35ml melk weegt meer dan 35ml water enz.

dus dat geldt helaas niet...

Enthousiaste groet, Maxime

23

Tari schreef:
Mirand@ schreef:

het vervelende van wegen van vloeistoffen is dat elke vloeistof een ander gewicht heeft. dus bv 35ml melk weegt meer dan 35ml water enz.

dus dat geldt helaas niet...

ik heb daar nooit aan gedacht dat melk zwaarder was als water maar nu ik het lees denk ik er weer aan
en ja ik moet bekkenen ik heb het net na gewochen met een pak met maar op 2 liter schaal het 100 gr

groetjes
dorinda