1

Onderwerp: fondant van half feb ??

hoi allemaal

sta op het punt om me taartje te bekleden en zie nu dat me fondant van half feb is, zou dat nog kunnen of raden jullie dat af ??
heb al een paar maandjes geen taartjes meer gebakken door tijdgebrek helaas. het voelt nog soepel aan maar zou het kwaad kunnen ?

hoor het graag wat jullie denken.

groetjes liset

2

Re: fondant van half feb ??

zou t gewoon even proeven, t is een lading suiker :P

3

heb het geproefd, en proef geen rare smaak, ach tis voor het thuisfront dus als ze  gaan schuimbekken  weet ik waar het van komt  :lol:

4

voor thuis zou ik het nog wel durven. maar voor bestelling zeer zeker niet!!

5

Wat gek, ik lees overal dat je aangebroken marsepein/fondant -luchtdichtverpakt en niet in de koelkast- zeker een paar maanden kunt bewaren.
Dus als het van half febr. is, is het bijna 2 maanden! Dat kun je echt nog wel gebruiken toch?
Ik heb zelf ook marsepeinrestjes liggen van begin februari, en dat ga ik volgend weekend gewoon gebruiken.
Zolang je het goed verpakt, en er geen resten van poedersuiker ed aanzitten, is er niks aan de hand lijkt me.

Groetjes nyn

6

Mij is verteld dat je fondant (mits hij luchtdicht verpakt is en op een donkere plaats bewaren) zeker 6 maanden kunt bewaren.

7

ja, je kunt het 6 tot 9 maanden bewaren. maar wel voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken!

nu zou ik het gewoon gebruiken hoor. heb ook nog dichte chocofondant liggen.. ga ik ook lekker een chocotaartje mee maken, heerlijk! wel voor onszelf, niet voor anderen.

8

nynke77 schreef:

Wat gek, ik lees overal dat je aangebroken marsepein/fondant -luchtdichtverpakt en niet in de koelkast- zeker een paar maanden kunt bewaren.
Dus als het van half febr. is, is het bijna 2 maanden! Dat kun je echt nog wel gebruiken toch?
Ik heb zelf ook marsepeinrestjes liggen van begin februari, en dat ga ik volgend weekend gewoon gebruiken.
Zolang je het goed verpakt, en er geen resten van poedersuiker ed aanzitten, is er niks aan de hand lijkt me.

Groetjes nyn

ja je kan melk toch ook 3 dagen open bewaren maar niet als de houdbaarheidsdatum al verstreken is ;)

9

chantal1980 schreef:

ja, je kunt het 6 tot 9 maanden bewaren. maar wel voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken!

nu zou ik het gewoon gebruiken hoor. heb ook nog dichte chocofondant liggen.. ga ik ook lekker een chocotaartje mee maken, heerlijk! wel voor onszelf, niet voor anderen.

mij is verteld via de webshop toen ik een pakketje marsepein kreeg dat wat kort houdbaar was dat fondant en marsepein ca 9 maandan na openen houdbaar zijn en zelfs langer maar omdat de europese wetgeving zo is dat er een datum op moet is voor niet blik producten dit de maximale houdbaarheid datum.
er zit voornamelijk suiker in en als je schoon werkt is het lang houdbaar.