1

Onderwerp: Meringue laagje tussen taartdelen

Ik zat te pruttelen met een ideetje.
Ik maakte vroeger wel eens van die kleine eischuim toefjes voor in de oven. Het proeft dan een beetje naar van die kerstkransjes.

Nu dacht ik een grote dunne rone plak in het formaat van de taart te maken, als tussenlaagje. Kan dit? Hoe pak ik dat het best aan en met welke andere vulling combineert dit lekker?

De meneer van mevrouwtaart

2

Re: Meringue laagje tussen taartdelen

grappig, liep ook rond met dat idee.
Nu hoorde ik van een vriendin dat zij kant en klare meringues gebruikt had bij de witte chocolade botercreme.
Hier was achteraf niets mee van te proeven, ze waren 'gesmolten'.
Nu is zij ook pas actief met bakken, dus misschien heeft iemand anders een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken..

groetjes

3

Ik heb vorig jaar dat gemaakt. :P  :9  :P  :9
gewone biscuit met laagje hazelnoot schuim en een laagje opgeklopte ganache en caramelcreme en dan bekleed met marsepein. Heel zoet maar oei wat lekker!
Ik had in de vorm waarin ik het biscuit had gebakken daarna de schuimlaag gebakken zo was hij dezelfde maat.
Het was voor een feestje en ik had 3 verschillende taarten gemaakt en deze was favoriet!

4

Poortje schreef:

Ik heb vorig jaar dat gemaakt. :P  :9  :P  :9
gewone biscuit met laagje hazelnoot schuim en een laagje opgeklopte ganache en caramelcreme en dan bekleed met marsepein. Heel zoet maar oei wat lekker!
Ik had in de vorm waarin ik het biscuit had gebakken daarna de schuimlaag gebakken zo was hij dezelfde maat.
Het was voor een feestje en ik had 3 verschillende taarten gemaakt en deze was favoriet!

hoe had je dat exact gedaan dan? Mag ik je recept?

De meneer van mevrouwtaart

5

Ik had eerst praline gemaakt van suiker en hazelnoten.
van de suiker caramel maken en dan de grof gehakte hazelnoten erdoor, laten afkoelen en dan in de mixer fijn maken (grove poeder/pasta).
Dan gewoon een recept van schuim gebruikt (weet niet meer welke precies iig eiwit en suiker stijfkloppen) en dan een paar scheppen van de praline erdoor.
Dat in de vorm lang op een lage temp. bakken. Ik had hem iets langer gebakken dan je bij schuimpjes doet zodat hij goed krokant was en ook bleef in de taart. Doe wel bakpakier in de vorm!!!! anders moet je het uitbikken.

Het recept voor dulce de leche of caramelroom en ganache kun je hier op het forum makkelijk terug vinden.

Bereid je wel voor op een sugarrush!  :lol:
Hoop dat je hem net zo lekker gaat vinden als wij!
groetjes, Poortje