1

Onderwerp: biskuit veel te droog dringend hulp nodig

hallo allemaal,

ik bak dus al een paar keer een biskuit taart de smaak is perfect maar is veel te droo zijn er tips om dit minder droog te maken?

2

Re: biskuit veel te droog dringend hulp nodig

Trempeer je het biscuit al met iets? Dat zou een oplossing kunnen zijn waardoor het biscuit minder droog wordt  :)

Groetjes, Aaf

3

Misschien heb je de biscuit iets te lang gebakken? Zodra de biscuit gaar is moet je deze uit de oven halen namelijk.

4

Misschien de temperatuur laten oplopen ?
Niet in de oven laten afkoelen !

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Lijkt er op dat je iets te lang bakt. Zijn de zijkanten iets los van de bakvorm? Zo ja, dan heb je net iets te lang gebakken. Je kunt het beste even voelen, als het kapsel terugveert is het goed, als het indeukt nog een minuutje langer, steeds voelen, net zo lang tot het goed is.
Gelijk uit de oven halen en na 1 minuut storten op een rooster.
Ik weet niet of je met de mix bakt. Mijn ervaring is dat die minder droog bakt dan gewoon bloem met maizena.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Wat is tremperen,
Ik gebruik mix en bak 30 min lang

7

zonder hij gebakken is haal ik hem eruit,
hoe bedoel je temperatuur oplopen?

8

Definiëer droog? Hoe vul jij je taart? Waar smeer je mee af? Hoeveel lagen maak je?
Biscuit hóórt droog te zij vanwege de vullingen die je gebruikt.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je niet moet vergelijken met cake bijvoorbeeld.

Groetjes Melanie

9

Met temperatuur ophogen, bedoel ik stapsgewijs je oventemperatuur laten ophogen.

Dus als je bijv. een hetelucht-oven gebruikt, begin je met 10 min op 140 graden, 10 min op 150 graden en 10 min op 160 graden.

Iedere oven is anders, dus dit is maar een voorbeeld. Je moet gewoon van alles uitproberen om er achter te komen wat voor jouw het beste werkt.

Biscuit hoort niet droog te zijn, dus als je daar toch last van blijft houden, dan kan je het bijv. tremperen; dat is het licht bevochtigen van je biscuit met bijv. suikersiroop.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

10

Astrid73 schreef:

Biscuit hoort niet droog te zijn, dus als je daar toch last van blijft houden, dan kan je het bijv. tremperen; dat is het licht bevochtigen van je biscuit met bijv. suikersiroop.

Wel dus, in die zin dat in cake boter zit en biscuit niet.
Biscuit is júist een droog deeg vanwege de gewoonte om deze te vullen  ;)
Vandaar mijn vraag "definiëer droog" droog als in beschuit? Of gewoon sponzig droog?

Groetjes Melanie