1

Onderwerp: Paar vraagjes over biscuitmix

Hoi,

Ik heb wat biscuitmix van de shop geleend van een vriendin om uit te proberen, ik gebruikte hiervoor namelijk altijd cake, maar ik vind biscuit veel lekkerder.

Op het pak staat alleen de temp en tijd in de oven voor een vorm van 24 cm. Ik ga een taartje maken van 20 cm, kan iemand mij vertellen op welke temperatuur (en opbouwen of niet?) en hoe lang deze in de oven moet?

De taart is voor donderdag en ik ben hem van plan morgenavond te decoreren. Is het te vroeg om het biscuit vanavond al te bakken? Daar heb ik morgen namelijk geen tijd voor.

Alvast bedankt!

2

Re: Paar vraagjes over biscuitmix

Ik zou hem vanavond bakken en vullen, kan je morgenavond op je gemak decoreren. Heb dit laatst ook gedaan en kreeg geen klachten dat het niet meer smaakte...

Over de temperatuur kan ik je niet echt helpen. Ik bouw mijn temperatuur nooit op. Zet ze eigenlijk allemaal op 150 graden in de oven en dan tussen de 30-45 min. Maar ik heb persoonlijk nog nooit met de biscuitmix gewerkt. Ik maak het altijd volgens een recept van hier de site.

Ik weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt, succes iig!!  :Y

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Ik maak wel met de biscuitmix en doe altijd 10 min op 140.. 15 min op 160 en dan de rest op 175/1780. Gewoon even checken na een 35/ 40 minuutjes hoe het biscuit is.

Groetjes, Aaf

4

Als het biscuit vanavond wilt bakken, dan zou ik het wel in de vriezer (in een pedaalemmerzak) doen en dan een uur of 2 voordat je het wilt gaan vullen en decoreren, eruit halen.
Laat het wel ontdooien in de gesloten zak,anders droogt het uit.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Oke, bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik de biscuit vanavond bak en dan idd voor even in de vriezer doe. Biscuit wordt natuurlijk een stuk sneller droog dan cake.

6 Laatst bewerkt door Nienke (13-04-2010 13:16)

Sorry, dubbelpost.

7

Ik bak nooit met oplopende temperatuur. Ca. 155 gr. hetelucht en ik verwarm niet voor. 20 cm iets korter bakken dan 24 cm.
Bij 20 cm zou ik na 35 min. even voelen. Als het kapsel terugveert is het goed, anders nog 1 min. langer, net zo lang voelen tot het goed is.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Maar de oven niet voorverwarmen is in principe hetzelfde als werken met een oplopende temperatuur toch? Alleen dan gaat het automatisch.