1

Onderwerp: cupcake papiertjes laten los

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en las dat meer mensen last hebben hiervan. Maar ik zit toch een beetje met de handen in het haar.

Moet voor as vrijdag een bruidstaart maken met 80 cc's. De caisses moeten oranje en roze zijn. Deze heb ik alleen kunnen vinden van dr oetker bij de supermarkt. maar juist deze laten los....

hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen/voorkomen??

alvast bedankt!
groetjes

2

Re: cupcake papiertjes laten los

Als je platte cupcakes wil dan meteen uit de oven een zware plank (schone broodplank o.i.d.) erop leggen

3

Welk recept gebruik je voor je cc's? Bij mij laten de caisses van dr oetker nooit los.

Groetjes Maji

4

Maji schreef:

Welk recept gebruik je voor je cc's? Bij mij laten de caisses van dr oetker nooit los.

Welk recept gebruik jij voor je cc's, zou je mij dat willen laten weten, want de mijne laten ook vaak los.
Alvast heel erg bedankt!

5

Ik gebruik het recept uit het boek van 500 Cupcakes. Enkel de papiertjes van Xenos laten los bij mij. Die van dr Oetker zijn in België in verkrijgbaar voor zover ik weet; dus daarmee heb ik het nog niet geprobeerd.

bij mij laten de cuppies ook los als ik er niet genoeg beslag in doe, doe ze nu meestal helemaal vol, na het bakken dan inderdaad een bakpaiertje met snijplank erop en ze zijn mooi vlak.
Ik gebruik trouwens meestal de mix van de webshop, maar heb laatst die van de lidl gebruikt voor citroencake en dat werkte hetzelfde.

succes!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

7

Die gekleurde van Dr. Oetker laten bij mij ook los. De witte niet. En idd een broodplank erop.

8

Ik heb de mix van de webshop.
Meestal laten ze los als ik ze in een doos bewaard heb.
Maar ik moet voor vrijdag 80 cc maken, en weet gewoon niet hoe ik ze met vastplakkend papiertje kan afleveren.
ik zal proberen of meer beslag erin helpt.

Iemand nog andere tips?

papiertje niet teveel aanraken met handen, lepels, etc. Dus een keer in de vorm zetten en daarna vullen (met inderdaad genoeg beslag en een broodplank) en bakken. Papiertjes die je niet gebruikt omdat je  niet voldoende beslag had weggooien

Ik gebruik ook altijd de papiertjes van Dr.Oetker en ze laten nooit los!!Maar ik doe er ook niet altijd een zware plank op, de ene keer wel,de andere keer niet!Ik gebruik altijd het recept voor de cupcakes van Nigella,HEERLIJK!!!!

11

of na het bakken en afkoelen een lintje/strikje eromheen...

12

Ik had het laatst ook een keer... toen had ik de goedkope cupsjes van de Action of Xenos.... die van Dr. Oetker lieten bij mij in het verleden ook nooit los  ;)

**Liefs Ilona**

Bij mij laten ze van dr oetker los, en die goekope van de xenos niet!
Ik gebruik de ccmix van de c1000.  .

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

14

ik gebruik gewoon het basis recept hier van de site

**Liefs Ilona**

15

Een lintje is misschien wel een idee.
Alleen worden de cupcakes ook nog versierd, dus weet niet of het te veel wordt dan.

Ik wil gewoon dat de cc er netjes uit zien op de bruiloft en niet met loshangende caisses. Ik kon nergen roze en oranje vinden, behalve die van dr oetker, dus daar zit ik aan vast  :grr:

Dus nog meer tips zijn meer dan welkom!!
(tot dusver, bedankt allemaal  :) )

16

Als het scheelt om de papiertjes niet aan te raken: Ik gebruik altijd een kleine ijsschep (met zo'n draaiend schoepje) om de CC papiertjes te vullen. Werkt geweldig! En bij allemaal ongeveer dezelfde hoeveelheid.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

17

zou het een optie zijn om ze te bakken in andere caisses, en na het bakken en afkoelen ze met caisses en al in die andere caisse te zetten? Of is het stom dat er dan 2 papiertjes over elkaar heen zitten??

hm..... gek woord, caisse, zeker als je het zo vaak zegt....