1

Onderwerp: combi oven

Hallo dames,

Ik heb verleden week een biscuit gemaakt. Nadat ze eerst gigantisch zijn aangebrand.

Maar op welke stand moet ik de combi oven zetten. ( mijn keuken is echt net nieuw ) dus weet het nog niet zo goed..
En hoelang en welke temp?

Ik hoop dat iemand ervaring hier mee heeft.
En mij kan helpen om een mooi biscuit te maken. ( mijn vorige fornuis was een stuk makkelijker..)

Maar ja iemand???

2

Re: combi oven

Ik kan mijn combi op hete lucht zetten en dan moet je de temperatuur 10% lager zetten dan bij een gewone oven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Elke oven bakt weer anders, gewoon uitproberen. Ik gebruik een losse oventhermometer, om de temperatuur te kunnen controleren.
Ik gebruik ook nooit de hete lucht functie, omdat het biscuit dan aan de kant van de achterwand te donker wordt, wel bak ik met oplopende temperaturen. 125-150-175 graden.
Succes

4

Voor een paar euro heb je een oventhermometer. Daaruit blijkt dat het behoorlijk verschilt. Eerst bakte ik met de hetelucht, maar gaf een rare bovenkant. Nu bak ik met de hetelucht uit op 150 graden voor 35 minuten. Nu heb ik een perfect bovenkant  :Y Maar de graden van de oven moet ik wel op 180 graden zetten! anders haalt hij die 150 niet.

life is uncertain, eat dessert first!