1

Onderwerp: cake 35 cm

Gisteren bruidsproeverij gehad.... was super om te doen, maar stomstom, vergeten foto's te maken. had zes verschillende taartjes gedecoreerd in de stijl van de toekomstige bruidtaart...was veel werk, dus baal dat ik geen foto's heb...

maar nu mijn vraag.
Het bruidspaar heeft gekozen voor gewone cake in plaats van biscuit... dat wordt denk ik een enorm zware taart,
drielaags 35-25-15

hoeveel cakebeslag zou ik nou nodig hebben voor een 35 cm taart?? normaal in een cakeblik maak ik beslag met 4 eieren. in een 10 cm vorm doe ik beslag van 1 ei.

iemand een idee??

groetjes

Re: cake 35 cm

Geen idee hoeveel beslag, maar misschien een andere tip: om de taarten apart op een standaard te zetten.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

denk er wel aan dat cake zwaarder is en daardoor in kleinere stukken gesneden word.
dus de taart zou in principe kleiner worden.

succes ;)

Enthousiaste groet, Maxime

ik zou qua schema's voor personen die van wilton oid aanhouden. Reken maar op meer dan het dubbele aantal personen als bij biscuit.

met je beslag kan ik je niet helpen, ik zou dan eerst proefbakken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Dot (12-04-2010 18:24)

een gewoon cakeblik met 4 eieren; hoevaak gaat de inhoud van je cakeblik in de bakvorm? en dat dan x4. dan weet je hoeveel eieren je nodig hebt.

Groetjes, Dorothea.