1 Laatst bewerkt door LindseyM (12-04-2010 08:42)

Onderwerp: Bob de Bouwer

ik heb mijn neefje beloofd een bob de bouwer verjaardagstaart te maken. dat wilde ik doen met een puzzelplaatje.
ik ben nu producten aan het bestellen, maar weet niet goed welke kleurstof ik moet hebben voor zijn huidskleur?
ik hoor dat de meeste mensen voor huidskleur paprika/flesh gebruiken? maar is dat ook handig voor bob? en gebruik je dan veel of weinig kleurstof?
ik vind dat kleuren altijd nog zo lastig...

ik heb zelf wilton kleurstof roze, als ik daar een klein beetje van gebruik is het dan ook goed, of wordt t dan te roodkleurig?

alvast bedankt.

...Rozengeur en Marsepein...

2

Re: Bob de Bouwer

Hallo,

ik gebruik zelf altijd een beetje koper voor huidskleur. Dit heb ik ook voor bob gedaan. daar heb je maar een heel klein beetje van nodig.

Succes ermee!

groetjes Haysha
Mijn website www.taartenmama.nl is in aanmaak

3

Mestreeche heb je daar een voorbeeldfoto van toevallig? en welke kleurstof is dat precies?

4

Ik gebruik inderdaad ook paprika/flesh en daar heb je maar een heel klein beetje van nodig, het wordt al snel erg oranje. Bob heeft een vrij lichte huidskleur, je zou het eventueel ook kunnen maken met een tipje rood.

5

Petr@ schreef:

Ik gebruik inderdaad ook paprika/flesh en daar heb je maar een heel klein beetje van nodig, het wordt al snel erg oranje. Bob heeft een vrij lichte huidskleur, je zou het eventueel ook kunnen maken met een tipje rood.

zou het dan ook met een klein beetje roze kunnen? ik heb die van wilton.

6

Ja hoor dat kan ook wel denk ik. Gewoon even proberen, je hoeft echt maar een heel klein beetje te gebruiken.

7

het is gelukt hoor! met de kleur rose!
had natuurlijk eerst teveel kleurstof gedaan, en had de cocktailprikker al helemaal afgestreken, maar toch....
maar daarna heb ik gewoon een gedeelte van die gekleurde marsepein met blanke marsepein gemengd, en nu heb ik een mooi huidskleurtje!
fijn, hoef ik niet nog meer kleurstofjes te kopen. mijn vriend wordt er soms al gek van ;)