1

Onderwerp: kan dat op een kwarktaart ???

hallo medebaksters,de vriend van me nichtje zeurt al een tijdje om een citroenkwarktaart en ga die donderdag maken weet al wat erin moet ,maar wil toch een beetje me taartkunst erop doen,MIJN VRAAG;;;zou ik er van fondant wat versiersels op kunnen maken, marsepein lijkt me fout maar fondant zou dat op die kwark goed blijven,al zouden het maar wat citroenschijfjes van fondant zijn en nog wat freutsel van fondant erop zodat het er toch leuk uit ziet voor mij gevoel graag jullie ideeén   Groetjes Carla

2

Re: kan dat op een kwarktaart ???

helaas lopen fondant en marsepein weg op kwark.
wel kun je er chocolade bij doen.
misschien kun je als de kwarktaart helemaal koud is (misschien zelfs even in de vriezer) er een laagje chocolade over doen (heel dun).
en daar kun je wat versieringen op doen.

hopelijk heb je er wat aan ;)

Enthousiaste groet, Maxime

3

Ik zou dan eerder een spiegeltje doen van wat vruchtensap met gelatine, als dat opgesteven is, denk ik dat je er wel (kort :Y) wat versierseltjes op kan leggen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Is het geen idee om er chocolade of vruchtencoulic of zo overheen te 'drizzelen'?
Zo ziet die van de starbucks er ook uit: met bosbessencoulis er overheen gedrizzled. Dat ziet er nog best leuk uit.
Verder lijkt het me niet zo handig om veel decoratie op te doen; lijkt me ook niet echt lekker omdat kwarktaart toch echt een specifieke, eigen smaak heeft.
Het is maar mijn mening natuurlijk; maar ik zou het niet doen eigenlijk  :nooo

5

Je kunt ook een kwartaart maken in een biscuit. Bijvoorbeeld in een blanda. Dat zag ik geloof in in de eerste mjamtaart ofzo. Kom bekleden met biscuit en daarin dan de vulling. Dan kan je hem wel afsmeren en afwerken zoals je wilt. Ze hoeven de rand dan niet op te eten als ze dat niet willen/lekker vinden...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek