1

Onderwerp: welke cake gebruiken ze bij cake boss

Hey meiden,

heb een aantal afleveringen van cake boss opgenomen en wat ze maken echt super.
Nu is mijn vraag waar maken ze toch al die figuren mee...
Hun kneden gewoon de cake tot de gewenste vorm, nu hoorde ik de een zeggen dat het iets met granen is...

Weet een van jullie het?
Ik weet dat ze de gewone taarten maken van vanilie cake en chocolade cake... maar het gaat hier echt om die figuren zoals de hoofden van de draken taart

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

2

Re: welke cake gebruiken ze bij cake boss

ja, die draken waren mooi he!! ik kon ook niet goed achterhalen waarmee ze nou werken....

3

De hoofd van de tiki taart (wat vandag op discovery travel en living was)  was ook gemaakt van cereal... ontbijt granen dus.  Met een beetje zoeken op cake central ben ik er achter gekomen dat ze rice crispies gebruiken.. en dan gemaakt een beetje zoals rice crispie squares. 
Dus 6 cups rice crispies.. en 4 cups marshmellows... rice crispies crushen.. mengen met de marsmellows en de boel laten smelten.  en daar mee modeleeren. 
Rice crispie squares zijn best lekker.. maar met een laag fondant of marsepein erover weet ik niet  :think: 
Maar agh ja et is een erg leuke manier om 3d dingen te maken voor boven op of naast je taart.

4

thanx voor de tip ik ga ff kijken of ik de spullen kan verzamelen lijkt me leuk om een keer te maken.

Hun maken ook voornamelijk dingen er mee voor op de taart....

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

5

dus toch.... mijn vriend zei dat ik het verkeerd gehoord had :D
hmm, misschien ooit ook eens proberen.... nu moet ik in ieder geval de basis nog onder de knie krijgen ;)

6

Ja vanmiddag dacht ik dat ik cereal hoorde.. en op de ondertiteling zag ik in eens ontbijt granen.. dus ik ging gelijk ff zoeken hoe et zat.  Mij eerste gedachte was gemalen cornflakes of zo :s ewww :+

7

ha ha ik heb ook zitten kijken... de hawai taart?
echt super hoe ze het doen... en het ziet er zo makkelijk uit....
maar ik ga oefenen

8

Ja de bedoelde ik idd... maar ze moest de hoofd vast schroeven :S  raaaar.. en ik weet niet als ik et idee van de vuur wel goed vind.. zag er leuk uit.. maar de jongen heeft de spul wel in zijn mond.. en spuugt et door de gat baaaaaaaaaaaaaaaaah

9

:( zo te lezen heb ik weer een boel gemist... mijn dvr heeft alleen storing opgenomen :(

10

Canadesje schreef:

De hoofd van de tiki taart (wat vandag op discovery travel en living was)  was ook gemaakt van cereal... ontbijt granen dus.  Met een beetje zoeken op cake central ben ik er achter gekomen dat ze rice crispies gebruiken.. en dan gemaakt een beetje zoals rice crispie squares. 
Dus 6 cups rice crispies.. en 4 cups marshmellows... rice crispies crushen.. mengen met de marsmellows en de boel laten smelten.  en daar mee modeleeren. 
Rice crispie squares zijn best lekker.. maar met een laag fondant of marsepein erover weet ik niet  :think: 
Maar agh ja et is een erg leuke manier om 3d dingen te maken voor boven op of naast je taart.

Of het lekker is weet ik
niet mij lijkt de gewone cake die we hier gebruiken lekkerder als je ze ermee aan het werk ziet lijkt het wel een klom klei ha ha .maar als je ook zulke grote taarten maakt mag dat wel .
Zou er graag een week voor niets willen werken  ;)

Jullie ook?

11

Rice crispie squares zijn lekker echt waar  :Y  Maar de zijn anders gemaakt als hoe ze et doen voor de modeleeren..

Ik zou daar een workshop willen volgen.. maar werken nee dank je te veel taart stress haha

12

Het lijkt mij super om daar te werken....
Maar veel van het personeel is de hele dag alleen maar bezig met bladjes, bloemen, bamboe stokjes te maken...

Maar het is wel een uitdaging zoals ze die draken hoofden, of de ananassen en zo te maken ha ha....

Het is een kwestie van durven wat hun doen.
en hun basis taarten zijn allemaal van cake en dat is wel een stuk makkelijker werken dan biscuit maar of het lekkerder is betwijfel ik....

Kunnen ze niet een keer een gastworkshop komen geven in NL?
ha ha

Ik schijf me dan gelijk in ha ha :lol:

13

Ik werk heel vaak met cake de laste tijd ipv biscuit.. Ik heb al mij recepten aangepast dus ze zijn veel minder zoet als de meeste cakes.. en iedereen vind ze erg lekker. 
Je moet gewoon niet 3 of 4 lagen vulling willen gebruiken.. ik hou et bij maximaal 2 lagen en met cake gebruik ik weinig vullingen op basis van slagroom (ben bang dat ze gaan uitzakken)
En je heb ook lekkere luchtig cakes ;) 
Oh en cake is in et algemeen langer houdbaar als biscuit (lees: droog niet uit)  Mij broertjes hebben de laaste stukken van de taart van mij zusje een week later nog gewoon gegeten en de was nog net zo lekker als toe et nog vers was.

14

Canadesje schreef:

Ik werk heel vaak met cake de laste tijd ipv biscuit.. Ik heb al mij recepten aangepast dus ze zijn veel minder zoet als de meeste cakes.. en iedereen vind ze erg lekker. 
Je moet gewoon niet 3 of 4 lagen vulling willen gebruiken.. ik hou et bij maximaal 2 lagen en met cake gebruik ik weinig vullingen op basis van slagroom (ben bang dat ze gaan uitzakken)
En je heb ook lekkere luchtig cakes ;) 
Oh en cake is in et algemeen langer houdbaar als biscuit (lees: droog niet uit)  Mij broertjes hebben de laaste stukken van de taart van mij zusje een week later nog gewoon gegeten en de was nog net zo lekker als toe et nog vers was.

heb je voor mij misschien het recept dan wil ik het ook een keer gaan proberen

15

Anders ik wel!  :Y

16

Ik heb 1 recept al hier gepost.. black magic cake... de rest van de recepten ga ik binnenkort een keertje hierop gooien ;)

17

Ik heb wel het recept van de cake van Cake Boss,maar dat is in het engels.Misschien zou Canadesje het voor ons willen vertalen? ;) Of heb jij het zelf al dat recept Canadesje?Alhoewel het makkelijk te lezen is ik heb die cake al een keer gemaakt.Dus wie het wil roep maar even dan zet ik het bij de recepten. :Y

groetjes van Ann

18

Recept van cake boss zelf heb ik niet..
Als je wil kan ik em vertalen maar ik denk dat zo een beetje iedereen hier een beetje engels kan lezen ;) 
Ik heb recepten dat ik over de jaren heb verzameld.  En ik heb mij moeders recepten boeken overgenomen ;)

19

ik ben benieuwd naar het recept van cake boss... en ik kan wel engels hoor ha ha...

20

Hij staat bij de recepten.

groetjes van Ann

21

Hij maakt veel met cereal treats. Dat kan je ook zelf maken. Heb een tijdje geleden gezocht en dat maken ze met cereal en marsmellows.

Ik zal vanmiddag kijken of ik dat filmpje over die cereal treats nog kan vinden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

22

Ik heb het idee dat die grote versieringen van de rice crispy treats niet opgegeten worden als de taart. Ze doen er altijd een grote echte taart onder. Ik kan me voorstellen dat de rest 'gewoon' versiering is... Behalve als er kinderen bijzijn, die eten bijna alles als er maar genoeg suiker inzit, haha!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

23

Ze gebruiken inderdaad cereal treats. Ik heb het volgende recept gevonden, het lijkt erg gemakkelijk!

Ingredients
55 g butter
1 (10.5 ounce) package miniature marshmallows
140 g crispy rice cereal

Directions
1.Grease a 9x13 inch pan with butter or cooking spray.
2.In a large microwave safe bowl, combine butter and marshmallows. Microwave on high for 1 to 2 minutes, stirring every 30 seconds, until smooth. Remove from the oven and stir in the cereal.
3.Press in to the prepared pan with the back of a buttered spoon. Let the treats cool for about 2 hours until set. Cut into squares and serve.

24

Die figuurtjes maken ze idd van cerealtreats en bekleden ze met modelingchocolate

De cake is een poundcake gemaakt van gelijke delen bloem, boter, ei en suiker

Baking Fever

25

@ curlygirly

Pound cake wordt niet zo vaak gebruik.. daar zijn ze trots op dat ze erg vaak italiaans sponge cake gebruik ;)