Onderwerp: hoe krijg je een cake ui de blanda schaal
Hallo
Stiekem schaam ik me diep maar ik krijg mijn cake niet uit de blanda schaal. Iemand ideeen? Alvast bedankt *bloos*
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe krijg je een cake ui de blanda schaal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo
Stiekem schaam ik me diep maar ik krijg mijn cake niet uit de blanda schaal. Iemand ideeen? Alvast bedankt *bloos*
Als hij een beetje vast zit dan ga ik voorzichtig met een grote lepel langs de kant net zoals je vaak bij een ronde of vierkante taart langs de zijkant doen met een mes.
Hoop dat je hiermee geholpen ben.
Groetjes Suus
Haha, ik ken t hoor, ook ik had er vaak last van maar... nu nooit meer. Tip: insmeren met boter of met bakspray en daarna nog een kruisje bakpapierstroken neerleggen. en dan floept hij er helemaal vanzelf uit!!!
Succes!
Heb je hem goed ingevet? dan de randjes los maken en schudden!
ik vet hem helemaal in dan met bloem bestrooien en dan valt ie er zo uit
ik zou nu een lepel proberen en anders met een plof laten vallen op je werkblad hihi
Ik vet hem ook altijd helemaal in en dan een kruisje erin van bakpapier; werkt altijd!
Jaa het is gelukt met de lepel! Gelukkig... Dank jullie wel!
Dat kruisje bakpapier is een goede tip voor de volgende keer!
Iig ik gebruik zelfgemaakte cake release (recept staat op het forum) en dat werkt ook prima. Heel rijkelijk insmeren die vorm en dan glijdt hij er echt erg makkelijk uit!
Nog even een anekdote: Lune ging dat een inlegkruisje noemen en een paar weken later was er iemand die echt vroeg of je het papiertje van een
inlegkruisje moest gebruiken
!
Hahaha geniaal
Tja, sommige tips hier zijn nu eenmaal niet zo direct in de keuken terug te vinden (zoals stempels van de action te gebruiken of zo; daarbij moest ik in het begin toch ook even slikken)
Maar het papiertje van een inlegkruisje... Toch niet zo smakelijk, vind ik
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe krijg je een cake ui de blanda schaal