1

Onderwerp: Dikte marsepein/fondant in mm

Hoe dik is jullie marsepein]/fondantlaag in milimeters?

Ik vind hem vaak zo dik, hierdoor overheerst de smaak zo!

Jacqueline

2

Re: Dikte marsepein/fondant in mm

ik probeer het alijd zo dun mogelijk te doen maar meestal  zie je dan de lagen erdoor of zoals vandaag dat het onder je handen scheurt en dan moet je het weer opnieuw doen natuurlijk maar dan dikker, ik zal het eens meten maar ik schat toch wel 2 a 3 mm.

3

Poeh, netjes hoor!

Ik zag zojuist een setje ringen van Wilton in de webshop, met deze ringen zou het makkelijker gaan? Zegt het jou iets?

Jacqueline

4

Idd, als het te dun is zie je alles en krijg je plooien. Te dik is te machtig. Mijn marsepein is rond de 3mm. Die ringen zijn voor de kunstof rollers die ook te koop zijn in de shop, geloof ik

5 Laatst bewerkt door e.b.m. (12-04-2010 07:56)

Ik heb die ringen ook. Ze zijn erg makkelijk, hoor!

Zojuist nog even nagerekend: ik gebruik zelf die middelste voor taarten. Die is 3 mm. En voor cupcakes gebruik ik de dunste en die is 2 mm. De dikste ring is 5 mm en dat vind ik véél te dik. Die gebruik ik dus niet.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Die ringen zijn wel makkelijk voor kleinere taarten en cc's, maar voor grote lappen werkt het niet. Dan lopen de ringen over je marsepein  :(
Zelf vind ik wel dat bij gebruik van de ringen de marsepein in het midden toch nog iets dikker is dan aan de zijkanten.
Bij mij werkt het beste gewoon voelen over de lap  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

ik geloof dat bij grote taarten ik zo'n 3 mm heb, vind ik eigenlijk iets te dik maar dunner krijg ik toch vaak scheurtjes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

8

ik rol altijd rond de 2mm volgens mij, dan is t wel dun maar ik vind marsepein zo vies en t gaat om t geheel en niet die lap marsepein die je moet proeven ;)
op school en stage doen we altijd 3 min een streepje dus dat is 2,66mm ofzo? maar dat vind ik meestal nog te dik